به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نشانه هایی از ثبات در قیمت های وارداتی سنگ آهن در چین

با توجه به گزارش معامله ای در قیمت 60 دلار هر تن سی اف آر بنادر شمال چین برای سنگ آهن استرالیا با خلوص 7/61 درصد، می توان نتیجه گیری کرد که قیمت های سنگ آهن اندکی ثبات یافته است. با توجه به درجه خلوص به برآورد پلاتز، سنگ آهن با خلوص 62 درصد برای تحویل سی اف آر شمال چین 60 تا 5/60 دلار هر تن قیمت دارد.

قیمت این کالا نسبت به 56 دلار هر تن در روز چهارشنبه حدود 4 دلار هر تن افزایش یافته است. نسبت به دو روز قبل نیزقیمت این کالا 1 دلار هر تن بالا رفته است، در حالی که نسبت به روز دوشنبه 5/2 دلار هر تن کاهش نشان می دهد.

سنگ آهن با خلوص 5/58 درصد نیز 32 تا 35 دلار هر تن فوب بنادر غربی هند قیمت دارد. سنگ آهن با خلوص 5/63 درصد هنوز در قیمت 65 تا 67 دلار هر تن سی اف آر شمال چین معامله می شود. کرایه حمل از هند به شمال چین 6 دلار هر تن می باشد.  

با این وجود کرایه حمل از استرالیا بین 65/4 تا 25/5 دلار هر تن باقی مانده است. کرایه حمل از برزیل به شمال چین نیز اندکی کاهش یافته و حدود 10 دلار هر تن می باشد.

این که این روند صعودی دوام داشته باشد، هنوز مشخص نیست. ولی تمام منابع معتقدند که قیمت ها در حال تثبیت بوده و قیمت های نقدی نیز به کف خود رسیده است.

۲۰ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۴۶
تعداد بازدید : ۸۲۷
کد خبر : ۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید