به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود قیمت ورق روسیه – 26/07/1388

مرکز خدمات فولاد ایران –  پس از گذشت فصلهای پر رونق دوم و سوم امسال، تولیدکنندگان محصولات تخت روسیه کم کم فشار شرایط سخت بازار را احساس می کنند. یکی از تاجران روس می گوید وضعیت بازار خیلی سخت شده، این وضعیت از 12 ماه گذشته بدتر شده است.

روند رو به کاهش قیمتهای چینی که هر روز به شکل خطرناکی پائینتر می رود، اعتماد خریداران را از بین برده است. اگرچه فروش زیادی انجام گرفته اما به گونه ای رفتار می شود که گویا هنوز موجودی زیادی در انبارها وجود دارد. این وضعیت، بازار در حال رکود را دچار خفگی می کند. اگر چین اقدامی در بهبود این وضعیت نکند، مشکلات بیشتری بوجود خواهد آمد.

تولیدکنندگان علاقه ای به پائین آوردن قیمتهای خود ندارند و بیشتر تمایل دارند ظرفیت تولید خود را کاهش دهند. اما تولیدکنندگان روس هیچوقت با عجله ظرفیت تولید خود را کم نمی کنند و بیشتر تمایل به کاهش قیمت دارند. کاهش تولید اقدامی منطقی است زیرا چین همچنان به صادرات خود با حجم بالا ادامه می دهد. به عقیده برخی افراد، تاجران در این میان نقش زیادی دارند.

نزدیک به دو هفته گذشته در ماه نوامبر، قیمت نوولیپتسک، برای ورق گرم 510 تا 560 دلار هر تن و برای ورق سرد 610 تا 660 دلار هر تن فوب دریای سیاه بود و هم اینک قیمتهای ماه دسامبر این شرکت اعلام می شود. قیمتها سقوط کرده و قیمت ورق گرم 480 دلار هر تن فوب دریای سیاه و قیمت ورق سرد نیز 630 دلار هر تن است. تولیدات ماه نوامبر نیز با ماه دسامبر تفاوت زیادی دارد. گفته می شود شرکت ام ام ک ورق گرم خود را با قیمت 500 دلار هر تن فوب نووروسیسک و ورق سرد را با قیمت 580 دلار هر تن می فروشد.

پیش بینی می شود قیمتها پیش از آغاز کاهش تولید کارخانه ها، 10 تا 30 دلار هر تن پائینتر بیایند.

۲۶ مهر ۱۳۸۸ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۱۲۷
کد خبر : ۲,۶۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید