به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت قراضه وارداتی در بازار فولاد آسیا – 27/07/1388

مرکز خدمات فولاد ایران –  قیمت قراضه 20-80 آمریکا این هفته با 20 دلار هر تن کاهش از اوایل اکتبر به 320 تا 325 دلار هر تن سی اف آر آسیای جنوب شرقی و حدود 310 دلار هر تن سی اف آر آسیای شمال شرقی رسید. کسادی تقاضا برای محصولات ساخته شده در این ناحیه بر قیمتهای قراضه تفکیک نشده  تاثیر گذاشته است. قیمت این محصول در آگوست امسال از 340 دلار هر تن سی اف آر فراتر رفت.

گزارش شده که قراضه خرد شده آمریکا در روزهای اخیر با قیمت 300 دلار هر تن سی اف آر و قراضه کیفیت سنگین مخلوط 20-80 کلاس 1 و 2 با قیمت 295 دلار هر تن سی اف آر برای حمل در ماه نوامبر/دسامبر به چین فروخته شده است.

برخی واردکنندگان اعتقادی به تداوم این قیمتها ندارند زیرا در ماه گذشته قراضه سنگین کلاس 1 با قیمت 346 دلار هر تن سی اف آر به کره فروخته شد. برخی دیگر به دلیل کاهش شدید بسیاری از محصولات فولاد، انتظار این قیمتهای پائین را داشتند.

یک تاجر چینی می گوید این قیمت برای صنعت فولاد چین منطقی است زیرا بازار محصولات تمام شده چین هم اکنون بسیار راکد است. قیمت در بازار چین به کف خود رسیده و کارخانه ها به خرید مواد خام بازگشته اند.

قیمت قراضه رو به کاهش است اما در ویتنام معامله ای انجام نمی شود. قراضه 20-80 آمریکا هم اینک با قیمت 310 دلار هر تن سی اف آر معامله می شود و قیمت قراضه خرد شده 315 دلار هر تن سی اف آر است. قیمتهای مزایده 5 تا 10 دلار پائینتر از این سطح است. خریداران عموما پیش از خرید می خواهند منتظر مشخص شدن قیمتهای چین بمانند.

قیمتهای صادراتی قراضه ژاپن نیز در حال کاهش است. حدود 10 هزار تن قراضه کلاس 2 اخیرا با قیمت 295 دلار هر تن سی اف آر به چین فروخته شد.
۲۷ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۷۶۱
کد خبر : ۲,۶۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید