به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا فشار ها در بازار سنگ آهن ادامه دار است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بازار سنگ آهن اخیرا با نوساناتی مواجه بوده است. قیمت فولاد در چین که دو سوم سنگ آهن جهان را مصرف می کند به پایین ترین سطح 12 سال اخیر رسیده است. این موضوع عاملی  بر پایین ماندن قیمت  سنگ آهن است. میزان عرضه نیز نقش چشمگیری در قیمت سنگ آهن دارد به طوری که تا سال 2016 بر ظرفیت تولید سنگ آهن جهان افزوده خواهد شد.

از جمله شاخص هایی که بر تقاضای سنگ آهن چین اثر گذار است می توان به تولید ناخالص ملی، میزان واردات سنگ آهن و تولید فولاد اشاره کرد.

عملکرد صنایع در چین تاثیر مستقیمی بر میزان تقاضای سنگ آهن این کشور دارد. از آنجایی که بخش های تولیدی خود در رکود هستند تاثیر بدتری بر بازار فعلی سنگ آهن می گذارند. که این امر خبر بدی برای شرکت های معدنی بزرگ دنیا از جمله بی اچ پی، ریو تینتو و واله می باشد.

به گزارش ایفنا،  چین هنوز با موجودی بالای سنگ آهن در بنادر روبروست که در کوتاه مدت می تواند موجب رکود تقاضای فولاد شود. اقتصاد چین در حال تغییر است و به دنبال آن است که به جای توسعه زیرساخت ها با افزایش مصرف به بهبود اقتصادی دست یابد. از ابتدای سال 2015 تاکنون تولید فولاد چین نسبتا مشابه سال گذشته بوده است. موجودی بازار مسکن باید کاهش یابد که این امر موجب کاهش مصرف فولاد در چند سال آتی خواهد شد.

ترجمه: پ. رجبیان

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۷:۳۶
تعداد بازدید : ۶۱۵
کد خبر : ۲۶,۱۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید