به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تزریق ارز به بازار پس از رفع تحریم‌ها

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رییس سابق انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به این‌که پس از برداشته شدن تحریم‌ها اولین کاری که دولت باید انجام دهد تزریق ارز به بازار است، گفت: تحقق هسته‌ای یک فرصت طلایی است برای آنکه ما بتوانیم عضو سازمان تجارت جهانی شویم.

علی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، برخی مصوبات را باعث متلاشی شدن ساختار اقتصاد دانست و اظهار کرد: مشکل تحریم‌ها در اقتصاد ایران وجود دارد که از سال 1358 باعث افزایش ناگهانی نرخ دلار، ایجاد مشکلات در انتقال کالاهای فنی و تکنولوژی و نقل و انتقالات بانکی شده است.

وی ادامه داد: نتیجه تحریم‌ها این است که نتوانیم از ظرفیت اقتصاد ایران بهره ببریم و کوچک‌ ترین درک ملی حکم می‌کند که امروز با شناخت وضعیت خودمان بدانیم در آینده چه کاری انجام دهیم.

این اقتصاددان با تاکید بر این‌که توافق هسته‌ای ایران فرصت طلایی در اقتصاد به وجود آورده است، گفت: لازم است با استفاده از این تعهد به ایران کمک شود که بتوانیم عضو سازمان تجارت جهانی شویم.

رشیدی با اشاره به این‌که ایران تنها با تلاش و هزینه بسیار توانسته به عضو ناظر در این سازمان بدل شود، خاطرنشان کرد: اولین اقدام در این زمینه باید ایجاد یک ستاد یا ساختار با اختیارات قانونی در نهاد ریاست جمهوری باشد که در آن نمایندگان همه بخش‌های اقتصادی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اما پیش از آن باید بدانیم که وضعیت امروز اقتصاد ایران در زمینه‌های مختلف چه است و ببینیم از دنیا چه می‌خواهیم تا بتوانیم موقعیت رقابتی خود را بین کشور‌های دیگر داشته باشیم.

رییس سابق انجمن اقتصاددانان ایران در ادامه با اشاره به این‌که اولین اقدام اقتصادی پس از برداشته شدن تحریم‌ها باید تزریق ارز به بازار باشد، تصریح کرد: تزریق ارز به بازار می‌تواند باعث پایین‌آوردن نرخ ارز و در نتیجه کاهش انتظار تورم باشد.

رشیدی در این باره عنوان کرد: تزریق ارز به بازار می‌تواند قیمت‌های کالاهای وارداتی را پایین آورده فشارهای تورمی را کاهش دهد، همچنین امکانات بیشتری را به واحد‌های تولیدی برای تولید کالای ارزان می‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که باید فلسفه‌ها و نگاه‌های اقتصادی زمان تحریم پس از برداشته شدن تحریم‌ها کنار گذاشته شود، گفت: امکانات ارزی باید روی ایجاد تسهیلات برای واردات با قیمت‌های پایین‌تر متمرکز شود تا عرضه ارز به بازار افزایش پیدا کند.

منبع: ایسنا

۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۶۰۴
کد خبر : ۲۶,۱۵۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید