به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فضای اعتماد به بورس چین بازمی‌گردد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- استفان هوفر، استراتژیست ارشد بانک «بی‌ان‌پی پاریباس» با حضور در شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» به بررسی و تحلیل بازار سهام چین، نرخ برابری یوآن و چشم‌انداز اقتصاد این کشور در ماه‌های آینده پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز، استفان هوفر به تلویزیون بلومبرگ گفت: اعتماد به تدریج به فضای اقتصاد چین برمی‌گردد، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم کاملاً برگشته است. به نظرم یکی از مهم‌ترین علائمی که نشان‌دهنده بهبود فضای اعتماد در چین است، عملکرد بازار در هفته گذشته است.
وی در تحلیل اقتصاد چین، آن را به سه بخش عمده تقسیم کرد و توضیح داد: یک بخش بازار سهام، یکی پول رایج کشور و دیگری بازار مسکن است. در مورد پول رایج کشور، یوآن،‌ می‌توان با اطمینان گفت که باثبات است و از منابع زیادی استفاده شده تا یوآن دچار نوسان نشود.

هوفر با تأکید بر اینکه بازار مسکن نیز از ابتدای سال رو به بهبود رفته است، ادامه داد: اما بازار سهام با مشکلاتی روبروست و به نظرم این انتقاد وارد است که وقتی بازار رو به پایین می‌رفت، به خوبی مدیریت نشد؛ اما می‌شود از آن درس گرفت و من چندان مطمئن نیستم که چین در بازار سرمایه دچار کندی رشد خواهد شد.
استراتژیست بانک «بی‌ان‌پی پاریباس» معتقد است افت بازار و کاهش سرعت رشد، بخشی از فرایند اصلاح آن است و بعد از اینکه آب‌ها از آسیاب بیفتد، بازار با شتاب بیشتری نسبت به گذشته رشد خواهد کرد.
استفان هوفر در رابطه با چشم ‌انداز آینده معامله‌گران سهام که امید چندانی به معاملات سودمند در نیمه دوم سال 2015 ندارند نیز اظهار کرد: محیط برای آنها چالش برانگیز خواهد بود و البته برای بانک‌ها سخت‌تر. تا سال 2016 احتمال دارد اقدامات بسیاری صورت گیرد اما نباید یوآن را از قلم انداخت. در مورد چین، پول رایج این کشور یکی از مهم‌ترین عوامل نگه‌داشتن اعتماد در فضای اقتصادی کشور است.
به گفته هوفر تا زمانیکه یوآن دچار مشکل نشده باشد، سرعت بهبود زیاد خواهد بود. وی همچنین تصریح کرد: درس‌هایی که سرمایه گذاران از این ریزش در بازار چین گرفته‌اند در واقع هیچ فرقی با سایر بازارها ندارد. سرمایه‌گذارها باید این نکات را در نظر داشته باشند که قیمت سهام همواره احتمال کاهش دارد؛ پس آن‌قدری قرض بگیرید که می‌توانید آن را تقبل کنید.
وی ضمن اشاره به این نکته که چین می‌خواهد عضو سبد SDR صندوق بین‌المللی پول باشد، تأکید کرد: اگر صندوق بین‌المللی پول بخواهد برای انتخاب عضو، به بازار سهام نگاه کند، موجب تعجب من خواهد شد و بعید می‌دانم این مساله در محاسبات جایی داشته باشد. عوامل مهم‌تری از قبیل انعطاف‌پذیری پول کشور کلیدی‌تر است.

منبع: اقتصادنیوز

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۹۰۵
کد خبر : ۲۶,۲۳۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید