به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

۵ دلیل برای کاهش قیمت جهانی طلا

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- قیمت طلا در بازارهای بین المللی همچنان در حال نوسان است. در جریان معاملات دیروز قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۱۰۰ دلار رسید. قیمت فلز زرد در مقایسه با روز مشابه سال قبل ۶.۴ درصد و طی ۱۲ ماه اخیر ۱۵.۷ درصد افت کرده است.

مهم ترین دلایلی که آنها برای ادامه روند کاهشی قیمت طلا ذکر کرده اند مورد اشاره قرار می گیرد.

1-
طلای چین
روز جمعه بانک مرکزی چین در گزارشی میزان ذخایر طلای خود را اعلام کرد. میزان اعلام شده بسیار کمتر از حد انتظار بود. ذخایر طلای این بانک 1658 تن بوده است که نشان از خرید سالیانه تنها 100 تن طلا توسط دولت چین دارد.این در حالی است که بسیاری از تحلیل گران و سرمایه گذاران انتظار ارقام بالاتر را داشتند. ارقام بالاتر می توانست نشان از برنامه آینده بانک مرکزی چین برای خرید بیشتر طلا داشته باشد.

2-
کاهش رشد اقتصادی چین
کاهش رشد اقتصادی چین تاثیر بسیاری در اقتصاد جهانی گذاشته است. رشد اقتصادی کمتر به معنای مصرف کمتر تمام کالاها و مواد اولیه از جمله طلا است و در نهایت مصرف کمتر از جانب چین به معنای کاهش قیمت خواهد بود.

3-
تقویت دلار
دلار کماکان به دلیل بهبود شرایط اقتصادی آمریکا در حال تقویت شدن است. تقویت بازارهای مالی آمریکا به همراه چشم انداز افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت شرایط را برای سرازیرشدن سرمایه های بین المللی به این کشور فراهم کرده است. بهبود چشم انداز سرمایه گذاری در آمریکا به معنای کاهش سرمایه گذاری در بازار طلا است. علاوه بر این استدلال می شود عملکرد طلا در بلندمدت مطلوب نیست و تنها در دوره های بحران اقتصادی سرمایه گذاری در این بخش مناسب است.

4-
توافق یونان
دست یافتن یونان و طرف های اروپایی به توافقی که خروج یونان از حوزه پولی یورو را دست کم در حال حاضر منتفی می کند نیز از دیگر عوامل موثر در افت قیمت طلا است. این توافق سطح نااطمینانی در حوزه یورو را کاهش داده است. به بیان ساده تر می توان گفت نااطمینانی کمتر، قیمت کمتر برای طلا را در پی خواهد داشت.

5-
چشم انداز کاهشی در تحلیل های تکنیکال
در حال حاضر قیمت طلا به سطح 1100 دلار کاهش یافته است. در این سطح از قیمت، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال و برنامه های رایانه ای پیش بینی بازار، بر ادامه روند کاهشی قیمت تاکید دارند و بر این اساس به سرمایه گذاری می پردازند. در نتیجه چشم انداز منفی در تحلیل های تکنیکال نیز از عوامل موثر در افت قیمت طلا است.

منبع: خراسان

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۳۰۶
کد خبر : ۲۶,۲۳۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید