به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت میلگرد در شمال اروپا و افت قیمت قراضه – 30/07/1388

مرکز خدمات فولاد ایران –  در ماه اکتبر قیمت میلگرد در شمال اروپا حدود 20 تا 30 یورو هر تن (29 تا 39 دلار هر تن) نسبت به ماه قبل کاهش یافت. ادامه روند کاهش تقاضا و کاهش قیمتهای قراضه، نشانه های سقوط قیمت این محصول هستند.

افزایش چند ماه گذشته این محصول با بالاتر رفتن قیمتهای قراضه همراه شد اما هم اینک قیمت قراضه رو به کاهش است و فشار هزینه بر کارخانه ها کمتر شده است. درحالیکه تولیدکنندگان بزرگ اروپای غربی به دنبال افزایش قیمت سایزهای بالاتر هستند، بازار تمایلی به قبول آن ندارد.

طبق گفته یکی از تولیدکنندگان اروپایی، وضعیت تقاضا غیرقابل پیش بینی است. وضعیت بازار در سپتامبر خوب بود اما این فقط به دلیل بالاتر رفتن قیمتها بود. هنوز تقاضای واقعی در بازار دیده نمی شود و افزایش قیمت ماههای آگوست و سپتامبر فقط در صورت ازسرگیری معاملات ادامه می یابد.

دست اندرکاران عقیده دارند افزایش قیمتها در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد. اما به نظر نمی رسد در آینده شاهد کاهش بیشتری باشیم. مشکل اساسی عدم وجود تقاضای کافی در بازار است. پیش بینی می شود پایه های اقتصاد تا اواسط سال آینده ضعیف باقی بماند. تا وقتی این وضعیت بهبود پیدا نکند خرید با احتیاط انجام می شود.

قیمت کنونی میلگرد بسته به ابعاد و شرکت تولیدکننده، حدود 400 تا 440 یورو هر تن است.

۳۰ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۷۲۳
کد خبر : ۲,۶۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید