به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود فصلی بازار فولاد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- طی ماه جولای روند قیمتها در اکثر بازارها نزولی بود. رقابت شدید بین بازارهای داخلی و عرضه کنندگان کشورهای درحال توسعه تشدید شد. تعطیلات تابستانی نیز تاثیر منفی خود را در این روند داشت.

ظاهرا بازار امریکا روندی خلاف آنچه در دنیا در جریان است دارد و برخی کارخانجات افزایش قیمت در ماه جولای داشتند. البته سطح موجودی ها رو به بالا بود و آمار فروش داخلی روند نزولی داشت و پیش بینی می شود این روند فعلا ادامه داشته باشد. علاوه بر این، علی رغم تعرفه های آنتی دامپینگ، این بازار نیز مورد تهدید واردات قرار گرفته است.

در کانادا زمان زیادی لازم است تا انباشت موجودی کمتر شود. بازار داخلی ضعیف ولی روند تقاضا امیدوارکننده است. مشتریان با شک و دودلی به آینده بازار امیدوارند.

در ژاپن سطح فروش پایین است و تعادل بین عرضه و تقاضا هنوز برقرار نشده است. تولیدکنندگان قصد کاهش تولید طی جولای تا سپتامبر را دارند تا بتوانند این تعادل را برقرار کنند. سطح واردات ماه می پایین بوده و آمار صادرات رو به بالا بوده است. فولادسازان کره جنوبی با تقاضای پایین مواجه هستند ولی روند فروش آنها در بازار های بین المللی بالاست، اگرچه این امر باعث نگرانی تولیدکنندگان کشورهای واردکننده شده و پرونده های آنتی دامپینگ را در برخی از آنها به جریان انداخته است.

بزرگترین تولیدکننده فولاد تایوان اعلام کاهش قیمت در کالاهای تحویلی ماه سپتامبر کرده که باعث کاهش قیمتهای ماه جولای شده است. تقاضا در هر دو بازار داخلی و خارجی ضعیف است. در هلند، واردات محصولات روسی فشار منفی به این بازار وارد می کند. قیمتها طی این ماه ثابت بوده و سطح تقاضا در این فصل سال در حد قابل قبولی است. سطح فروش در جمهوری چک پایین آمده چراکه تقاضای صنایع مصرف کننده فولاد به جز اتومبیل سازی رو به پایین بوده است.

به گزارش ایفنا، درکل قیمت آهن آلات طی ماه جولای در بازار اروپای غربی روند نزولی داشت. رقابت بین تولیدکنندگان آنها را وادار به پایین آوردن قیمتها کرده. بازار اروپای جنوبی و شمالی تحت فشار واردات قرار گرفته و احتمال کاهش آمار معاملات طی فصل تابستان بالاست.

منبع: meps

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۶۳۳
کد خبر : ۲۶,۸۶۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید