به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش‌بینی نفت 53 دلاری برای سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بانک وال استریت متوسط قیمت نفت در سال جاری را 54 و در سال 2016 را 53 دلار پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از تی وی نیوز، یکی از علل اصلی کاهش قیمت نفت طی روز جاری روند منفی رشد اقتصادی ژاپن و کاهش تقاضای پالایشگاه ها برای دریافت نفت است.

کاهش رشد اقتصادی ژاپن به کاهش تقاضای نفت این کشور تعبیر شده است و در کنار این مورد کاهش تقاضای پالایشگاه های آمریکا برای دریافت نفت نیز به دامن زدن به مازاد عرضه موجود منجر خواهد شد.

در حالی که قیمت نفت در حال کاهش است قیمت حامل های انرژی نظیر بنزین در آمریکا روندی افزایش را در پیش گرفته است که کاهش تولید پالایشگاه های این کشور از جمله دلایل آن اعلام شده است.

بانک وال استریت نیز پیش بینی خود را نسبت به قیمت نفت در سال جاری و آینده را به شدت کاهش داده است.

این بانک متوسط قیمت نفت در سال جاری را 54 و در سال 2016 را 53 دلار پیش بینی کرده است در صورتی که پیشتر این بانک قیمت نفت را به ترتیب 58 و 63 دلار در سال 2015 و 2016 پیش بینی کرده بود.

برنارد آو، استراتژیست موسسه IG مارکت سنگاپور، معتقد است افزایش ذخایر نفت آمریکا، افزایش تولید اوپک،  بازار متزلزل تقاضای نفت، و همچنین تقویت دلار از جمله شاخص هایی هستند که قیمت نفت را طی روز های گذشته و آینده تحت تأثیر قرار خواهند داد.

طی روز جاری قیمت نفت برنت در بازار نفت لندن برای تحویل در ماه سپتامبر، با کاهش 19 سنتی به حدود 49.03 دلار رسید.

از سوی دیگر بنا به اعلام شرکت خدمات نفتی بیکر هاگز، تعداد دکل های نفتی شرکت های آمریکایی برای چهارمین هفته متوالی طی هفته جاری نیز افزایش یافته و به بیشترین تعداد خود از ماه می سال جاری تا کنون رسیده است.

در حال حاضر میزان ذخایر تجاری نفت در آمریکا و اروپا به بالاترین میزان خود در پنج سال گذشته است.

شرکت بریتیش پترولیوم نیز طی روزهای مجبور شده است به دلیل تعمیر اجباری تأسیسات دو سوم از ظرفیت پالایش نفت خود را تعطیل کند.

منبع: فارس

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۷۲۳
کد خبر : ۲۶,۸۷۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید