به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احیای کامل اقتصاد جهان دست‌کم تا سال 2020 طول می‌کشد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بخش خدمات موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد: نباید انتظار داشت که رشد اقتصاد جهان به این زودی به سطح رشد پیش از وقوع بحران مالی بزرگ برسد.

به‌گزارش اقتصادنیوز، موسسه اعتبارسنجی «مودیز» در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود از چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان اعلام کرد: رشد اقتصادی در کشورهای موسوم به «گروه 20»، (متشکل از 20 اقتصاد قدرتمند جهان که در مجموع 85 درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارند)، دست‌کم تا پنج سال آینده، به سطح پیش از بحران مالی بزرگ در سال 2008 میلادی نخواهد رسید.
به‌گزارش بلومبرگ، رشد تولید مرکب در این گروه که شامل 19 کشور به‌همراه اتحادیه اروپا می‌شود، از سال 2015 تا 2019، سالانه سه‌ درصد بوده که این رقم حدودا 0.5 درصد پایین‌تر از دهه منتهی به سال 2007 میلادی است.
مودیز در این گزارش افزود: اقتصاد جهان بر اثر فشار مهارکننده ناشی از بحران بزرگ مالی سال 2008 بر رشد تولید، کندی رشد چین، روند نامطلوب جمعیتی و کاهش سود تجارت، به عقب رانده شده است. این موسسه همچنین چشم‌انداز رشد خود از اقتصاد آمریکا را برای سال جاری کاهش داد اما چشم‌انداز رشد گروه 20 را بدون تغییر، همان 2.7 درصد اعلام کرد.
مودیز در به‌روزرسانی گزارش خود، از سقوط بزرگ اما پایدار در ارزش دارایی‌های چین یا خروج یونان از یورو، به‌عنوان تهدیدهای جدی برای اقتصاد جهان یاد می‌کند. بر این اساس، احیای اقتصادی در آمریکا و در حجمی کوچکتر احیای اقتصادی ژاپن و حوزه یورو، تحت تاثیر کندی مستمر رشد اقتصادی چین قرار خواهد گرفت. همچنین، شاهد رشد کند یا انقباض در آمریکای لاتین و ثبات در اقتصاد روسیه خواهیم بود.
مودیز همچنین، چشم‌انداز خود از رشد اقتصاد آمریکا را از 2.8 درصد در ماه می به 2.4 درصد کاهش داد. بااین‌حال، این موسسه پیش‌بینی کرد نرخ رشد در بزرگترین اقتصاد جهان، در سال 2016 میلادی به 2.8 درصد افزایش یابد.
بنابر اعلام مودیز، احتمالا، فدرال رزرو امسال شروع به افزایش نرخ بهره خواهد کرد اما سرعت افزایش آن کمتر از دوره تحدید (tightening cycle) قبلی می‌شود. این موسسه همچنین چشم‌انداز 6.8 درصد خود از رشد اقتصاد چین در سال جاری را به 6.5 درصد برای سال آینده و 6 درصد برای پایان دهه جاری کاهش داد. اگرچه، کاهش ارزش یوآن تاثیر چندانی روی این مساله نداشته بااین‌حال نگرانی‌ها را نسبت به وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داده است.

منبع: اقتصادنیوز

 

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۳۶۵
کد خبر : ۲۶,۸۹۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید