به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ردپای احتمال آغاز جنگ ارزی در تضعیف دلار

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- در حالی در هفته دوم ماه اوت، دلار در مقابل یورو و پوند ضعیف شد که احتمال آغاز جنگ ارزی از دلایل آن عنوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بررسی گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده در هفته منتهی به 16 اوت نشان می‌دهد که متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین 0.8 درصد و در مقابل فرانک 0.16 درصد افزایش یافته که عوامل آن نیز آمار قوی تولیدات صنعتی در آمریکا همچنین گمانه‌زنی درباره فدرال رزرو تا سپتامبر اعلام شده است.

این درحالی است که دلار در مقابل یورو 1.55 درصد و پوند 0.35 درصد تضعیف شده است؛ کاهش قدرتی که انتظار تصویب توافق یونان، تضعیف یوآن توسط بانک مرکزی چین و همچنین احتمال آغاز جنگ ارزی در آن تاثیرگذار بوده است.

 

اما بررسی تحولات بازار طلا در سطح جهان نشان می‌دهد که نوسانات قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 1103 تا 1319 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شده است.

این در حالی است که متوسط بهای طلا در هفته قبل نسبت به هفته ماقبل 2.9 درصد افزایش یافته است.

 

اما بررسی تحولات بازار نفت نیز حاکی از آن است که متوسط بهای نفت خام پایه آمریکا در هفته گذشته نسبت به متوسط نسبت به هفته ماقبل 3.79 درصد کاهش یافته است.

به نرخ‌های پایان بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت پایه آمریکا در محدوده 42.23 تا 44.96 دلار معامله شده و متوسط هفتگی هر بشکه آن در سطح 43.21 دلار قرار گرفت.

همچنین متوسط بهای نفت خام برنت دریای شمال در هفته اخیر 0.11 نسبت به هفته ماقبل افزایش داشت. هر بشکه نفت خام برنت به نرخ‌های پایان وقت بازار در دامنه 49.03 تا 50.41 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن به 49.50 دلار رسید.

همین حال به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت بازار اوپک در محدوده 47.09 تا 47.66 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه نفت در سطح 47.34 دلار قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل 65 درصد کاهش دارد.

منبع: ایسنا

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۹۰۵
کد خبر : ۲۶,۹۱۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید