به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ارسال پیشنهادهایی از استرالیا، فرانسه، چین و کره برای بازسازی پالایشگاه های ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- برخی از شرکت‌های خدماتی فعال در صنعت نفت که پیش از اعمال تحریم‌ها در ساخت پالایشگاه‌ در ایران فعال بودند اخیرا و پس از مذاکرات ایران و 6 کشور جهان درخواست خود را برای بازگشت به صنعت نفت ایران ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس برخی از شرکت های خدماتی فعال در صنعت نفت که پیش از اعمال تحریم‌ها در ساخت پالایشگاه‌ در ایران فعال بودند اخیرا وپس از مذاکرات ایران و 6 کشور جهان درخواست خود را برای بازگشت به صنعت نفت ایران ارسال کرده اند.

بعضی از منابع خبری اعلام کردند این شرکت ها شامل ورلی پارسونز استرالیا،اکسنز و تکنیپ فرانسه، دایلم کره‌جنوبی و شرکت مهندسی سینوپک چین هستند.

شرکت‌های خدمات نفتی بین‌المللی در تلاش برای به‌دست‌آوردن قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری برای تعمیر و نوسازی پالایشگاه‌های نفتی ایران پس از لغو تحریم‌ها هستند و انتظار دارند کما فی السابق بتوانند به صنعت نفت ایران بازگردند.

ایران هم‌اکنون نیازمند تکمیل طرح‌های نوسازی و توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی خود است، اما این طرح‌ها به دلیل تحریم‌ها در پنج سال گذشته با تأخیر و مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.

منابع نزدیک به شرکت‌های خارجی که برای مذاکره با مقام‌های ایرانی به تهران آمده‌اند، گفته‌اند این پروژه‌های تعمیر و نوسازی حداقل صدمیلیارد دلار برآورد شده است.

این شرکت‌ها از اظهارنظر درباره اینکه آیا مدیران آنها به تهران سفر کرده‌اند و مذاکراتی با مقام‌های ایرانی داشته‌اند، خودداری کردند.

در همین رابطه یک مقام مسئول در صنعت نفت به خبرگزاری رویترز گفت: طرح‌های ارتقای چند پالایشگاه بزرگ در ایران با تشدید تحریم‌ها و در پی آن خروج شرکت‌ها و توقف صدور تجهیزات متوقف شدند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران ماه گذشته اعلام کرده بود ایران در نظر دارد ظرف ١٠ سال آینده ٨٠ میلیارد دلار در طرح‌های ارتقاء و نوسازی صنایع پتروشیمی سرمایه‌گذاری کند.

این درخواست ها در حالی مطرح می شود که پس از خروج این شرکت‌ها به دلیل تحریم ایران، سازندگان داخلی با استفاده از توانایی های داخلی توانستند اقدام به احداث پالایشگاه و پتروشیمی های جدید کنند که از جمله این پالایشگاه ها می توان به پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد که در صورت اتمام کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کرده و به صادرکننده بنزین تبدیل می‌کند.

منبع: فارس

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۹۶۱
کد خبر : ۲۶,۹۲۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید