به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

2 دیدگاه درباره جهت‌گیری آینده نفت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- استفان ایزاکز از شرکت «Alvine Capital Investment Committee» با حضور در شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» به بررسی احتمالات سقوط بیشتر قیمت آن پرداخت؛ در حالی‌که فادل گیت، مدیرعامل «اوپنهایمر اند کو» و تحلیل‌گر ارشد حوزه نفت‌وگاز، طی مصاحبه‌‌ای جداگانه‌ با این شبکه تلویزیونی خبر از تثبیت قیمت نفت داد.

به گزارش اقتصاد نیوز، استفان ایزاکز درباره اینکه نفت برنت تا چه اندازه کاهش خواهد یافت به تلویزیون بلومبرگ گفت: وقتی چین، بزرگ‌ترین متقاضی نفت جهان، ارزش پول ملی خود را کاهش داد، یعنی با مشکل بزرگی روبرو هستیم و متأسفانه من پیش‌بینی می‌کنم قیمت نفت از سطح کنونی نیز پایین‌تر برود.
ایزاکز با اشاره به عرضه بیشتر نفت به بازار از جانب ایران، گفت: اکنون تمام تولیدکنندگان نفت برای در انحصار درآوردن بخشی از بازار می‌جنگند. وقتی قیمت نفت کاهش پیدا کند، درآمد نیز کم می‌شود و در نتیجه فعالان بازار سعی می‌کنند با افزایش تولید، خسارت وارد آمده را تا حدودی جبران کنند.
وی با نام بردن از عربستان سعودی به عنوان مثال بارز این نکته که اکنون دچار مشکل شدید نقدینگی است، شرایط کنونی را دشوار توصیف کرد.
مجری «بلومبرگ» گفت: مصرف‌کنندگان داخل آمریکا از جمله کسانی هستند که تحت تأثیر کاهش قیمت نفت قرار دارند، اما به اندازه اروپایی‌ها مالیات نمی‌پردازند و البته قیمت بنزین در آمریکا به نسبت اروپا ارزا‌ن‌تر است و از آیزاکز پرسید که این نکته در تصمیمات فدرال‌رزرو مؤثر است؟

ایزاکز در این رابطه تصریح کرد: تقاضای بنزین در آمریکا افزایش یافته است اما اگر به داده‌های والمارت، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی در آمریکای شمالی، نگاه کنیم درمی‌یابیم که عایدی فوق‌العاده‌شان از حدانتظار فراتر بوده است اما رشد نهایی و شاخص‌هایی از قبیل درآمد ضعیف بوده است. دلیلش آن است که باید به کارگرانشان دستمزد بیشتری بدهند و در شرایط کنونی برای کارخانه‌ها و صاحبان مشاغل صرف‌نظر کردن از سود، کار راحتی نیست.

از سوی دیگر، به رغم قیمت 40 دلاری نفت وست‌تگزاس اینترمدییت در این روزها، فادل گیت معتقد است قیمت نفت به بازه 65 تا 70 دلاری بازمی‌گردد.
گیت در توضیح این پیش‌بینی گفت: بعید است که تولیدکنندگان نفت مدت زیادی بخواهند منابعشان را صرف تولید نفت 40 دلاری کنند یا منتظر نفت 100 دلاری بشوند؛ فکر می‌کنیم طی دو یا سه سال آتی نفت در بازه 60 تا 70 دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری خواهد شد که بسیار مناسب خواهد بود، چرا که نه خیلی بالا و نه خیلی پایین است.
وی افزود: چنانچه با گذر زمان قیمت نفت بیشتر کاهش یابد، صنعت نفت انعطاف‌پذیری بیشتر خواهد داشت، شرکت‌‌های قوی‌تر و بزرگتری تأسیس خواهد شد و در کل صنعت تثبیت خواهد شد چرا که بسیاری از شرکت‌ها و صنایع که با نفت 40 دلاری کار می‌کنند، تاب تحمل نفت 65 دلاری را نخواهند داشت.
مجری «بلومبرگ» با اشاره به تولیدکنندگان نفت شیل که در آمریکا نقش مهمی ایفا می‌کنند، از فادل گیت پرسید آیا دلیل سودآور نبودن نفت در این موارد، هزینه‌های بالای استخراج است؟
تحلیل‌گر «اوپنهایمر اند کو» ضمن تأیید سخنان او، تصریح کرد: نهایتاً قیمت استخراج نفت باید تعیین‌کننده قیمت خرید و فروش نفت در بازار باشد که با در نظر گرفتن این نکته، نفت 95 دلاری و 35 دلاری هر دو نامناسب هستند.
به گفته گیت تولیدکنندگان شیل می‌توانند و بایستی از هزینه‌های استخراج بکاهند تا از بقای شرکت‌های نفتی حمایت کنند. وی افزود: هزینه استخراج در خاورمیانه احتمالاً حدود 10 تا 15 دلار در هر بشکه است و در آمریکا هزینه نقدی شاید حدود 15 تا 20 دلار باشد، اما هزینه سرمایه کلی 35-40 دلار تخمین زده شده است.

منبع: اقتصادنیوز

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۹۵۴
کد خبر : ۲۶,۹۳۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید