به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ممکن است قیمت نفت به 15 دلار برسد؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  اخیرا قیمت نفت به شدت پایین آمده است. هفته پیش قیمت نفت از 100 دلار هر بشکه سال گذشته به زیر 42 دلار در بشکه رسید. کارشناسان احتمال سقوط بیشتر آن و حتی رسیدن به قیمت 15 تا 20 دلار را بعید نمی دانند. البته رسیدن قیمت 15 دلار برای هر بشکه نفت کاهش بسیار زیادی است. نفت از سال 1999 زمانیکه قیمت بنزین زیر یک دلار برای هر گالن بود، در این سطح قیمت بود.

در حال حاضر قیمت نفت با نزدیک به 60 درصد افت، در سراشیبی قرار گرفته و در قیمتی معامله می شود که از اوایل 2009 بی سابقه است. در راستای آن قیمت بنزین هم از 3.45 دلار سال پیش به 2.66 دلار هر گالن سقوط کرده است. این مشکل عظیم از آنجا ناشی شد که عرضه نفت، بخصوص با افت اقتصاد چین، بسیار بیشتر از تقاضای آن شد. از طرف دیگر، رونق صنعت انرژی در امریکا نیز عرضه عظیم دیگری بوجود آورد. سازمان اوپک هم تمایلی به ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا با کاستن از تولید خود نشان نداد. توافق هسته ای ایران نیز نقطه عطفی در افزایش سطح عرضه بوجود آورد.

ممکن است قیمت 15 دلاری برای نفت دور از ذهن باشد، ولی در حال حاضر، برخی درجات نفتی در قیمت حدود 20 دلار معامله می شود. بطور مثال، نفت غرب کانادا که ترکیبات سنگینی دارد و تصفیه آن مشکل است، در حدود قیمت 20 دلار هر بشکه معامله می شود.

به گزارش ایفنا،  اگر بخواهیم عوامل فصلی را هم در نظر بگیریم، با پایان فصل تابستان تقاضا هم کمتر شده و زمینه بیشتری برای پایین آمدن قیمت نفت فراهم می شود. به همین دلیل کارشناسان به سرمایه گذاران پیشنهاد می دهند در سهام نفت سرمایه گذاری نکنند. البته نظریه های مختلف در این باره فراوان است.

منبع: CNN

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۰۶۱
کد خبر : ۲۶,۹۴۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید