به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ادامه روند رو به کاهش رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۶

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای اعلام کرد اقتصاد جهانی از کند شدن رشد رنج می برد و این روند در بقیه ماه های سال جاری و سال ۲۰۱۶ نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، بر اساس گزارشی که سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای منتشر کرده، اقتصاد جهانی ظاهرا از کند شدن رشد که در بقیه ماه های سال جاری و سال 2016 نیز ادامه خواهد داشت، رنج می برد.
در این گزارش با اشاره به این نگرانی که یک دوره رکود ممکن است چشم انداز رشد اقتصاد جهانی را تضعیف کند اعلام شده که اقتصاد چین در حال ضعیف شدن است و آشفتگی اخیر در بازارهای مالی، شکنندگی بسیاری از اقتصادهای نوظهور را به نمایش گذاشته است.
اما پیشرفت مداوم در برخی از بزرگترین اقتصادهای توسعه یافته از جمله انگلیس، آمریکا و آلمان موجب تداوم روند ترمیم اقتصاد جهانی شده است.
با این حال، سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای، چشم انداز اقتصاد جهانی در چند سال آینده را معماگونه و مبهم توصیف کرده، زیرا چشم انداز رشد در ژاپن و روند رشد غیر یکدست در بین اقتصادهای حوزه یورو تصویری مبهم و گیج کننده را ترسیم می کند.
در ادامه این گزارش آمده است: «روند ترمیم اقتصاد آمریکا با قوت ادامه دارد، اما ابهاماتی در مورد تحولات دیگر اقتصادهای بزرگ جهان دیده می شود. رشد در حوزه یورو در حال افزایش است، اما این افزایش به اندازه ای که انتظار می رفت سریع نیست
«
آمارهای پرفراز و نشیب از اقتصاد ژاپن تردیدهایی در مورد میزان قدرت ترمیم اقتصاد این کشور مطرح کرده است. ارزیابی روند رشد اقتصاد چین دشوار است و سیگنال های ضد و نقیضی از شاخص های مختلف مشاهده می شود
«
این موجب می شود چشم انداز اقتصادی زیر سایه ابهامات و عدم شفافیت های مهمی قرار بگیرد
سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای که ثروتمندترین کشورهای جهان عضو آن هستند در پیش بینی اقتصادی موقتش اعلام کرد که چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا و انگلیس، آسیب پذیری اقتصادهای نوظهور را در مقابل افزایش هزینه های استقراض به نمایش گذاشته است.
این سازمان از فدرال رزرو آمریکا خواسته که مسیر خود برای افزایش نرخ بهره را ادامه دهد، اما از مقامات بانک مرکزی آمریکا خواسته تا نشان دهند که روند این افزایش ها کند خواهد بود تا کشورهایی که به میزان قابل توجهی وام های دلاری گرفته اند، بتوانند خود را با این افزایش هزینه های استقراض وفق دهند.

منبع: تسنیم

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۶۱۰
کد خبر : ۲۷,۶۵۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید