به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مدیرعامل شل: پیش بینی قیمت نفت دشوار است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- مدیرعامل شرکت انگلیسی-هلندی شل معتقد است که پیش‌بینی زمان بهبود قیمتهای جهانی نفت خام دشوار است.

بن وان بیوردن در مصاحبه با رادیو ٤ بی‌بی‌سی گفت: عرضه و تقاضای نفت خام در بازارهای جهانی هم اکنون با نوسانهای شدید روبروست و قیمتهای جهانی نفت خام نسبت به کمترین نبود تعادل میان عرضه و تقاضا به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

قیمتهای جهانی نفت خام  در یک سال گذشته به نصف کاهش یافته و به حدود ٥٠ دلار برای هر بشکه رسیده است.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس به تازگی پیش بینی کرده بود که احتمال می رود قیمتهای جهانی نفت تا سطح ٢٠ دلار برای هر بشکه کاهش یابد.

مدیرعامل شل در پاسخ به پرسشی درباره این که روند تغییر قیمت نفت خام چگونه خواهد بود، گفت: به واقع باید بگویم نمی‌دانم.

به گفته وان بیوردن، کاهش قیمت نفت ناشی از تنها چند درصد افزایش در عرضه بوده، در حالی که به دلیل تقاضا برای این محصول کشش ناپذیر است، کاهش قیمت باعث افزایش قابل توجه در تقاضا و مصرف نشده است.

شرکت شل به آرامی مرحله اولیه اکتشاف نفت در منطقه‌ای واقع در فاصله ٧٠ میلی سواحل آلاسکا را دنبال می‌کند و تمایل خود را به حفاری در منطقه قطب شمال تایید کرده است.

با وجود کاهش قیمتهای جهانی نفت خام و ابراز نگرانی درباره خطر آلودگی این منطقه از جهان، وان بیوردن عنوان کرد که افت قیمت نفت مانند هر کالای دیگری سرانجام سبب افزایش تقاضا برای این کالای راهبردی می‌شود و عرضه‌کنندگان باید پاسخگوی این تقاضا باشند.

وان بیوردن در باره تاثیر استفاده از انرژیهای تجدید پذیر تصریح کرد: انرژی خورشیدی می‌تواند به تدریج به یکی از منابع عمده تامین نیاز بشر تبدیل شود.

مدیر عامل شل ادامه داد: من در این باره تردید ندارم که در سالهای آینده، انرژی خورشیدی به منبع اصلی سبد تامین انرژی بشر حداقل در زمینه تولید برق بدل می شود.
وی  در پایان یادآور شد: در این مدت، تقاضا برای انرژی دو برابر می‌شود به طوری که سوختهای فسیلی همچنان منبع اصلی تامین انرژی جهان باقی می ماند.

منبع: شانا

 

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۷۶۸
کد خبر : ۲۷,۶۵۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید