به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترکیه از قراضه،‌ 13 میلیارد دلار فولاد صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- ارزش صادرات فولاد ترکیه در سال 2014 به 13.2 میلیارد دلار رسید این در حالی است که بخش اعظم فولاد این کشور با استفاده از قراضه آهن وارداتی تامین شده است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه،‌ این کشور 70درصد از فولاد خود را با استفاده از آهن قراضه ای تامین می کند که از کشورهای دیگر وارد می شود. با اینحال نقطه اصلی صادرات تولیدات فولاد این کشور در سال گذشته میلادی، خاورمیانه بود به طوری که شرکت های این کشور توانستند 36.5درصد از تولیدات خود را روانه بازارهای این نقطه از جهان کنند. پس از آن اروپا سهم 21.3درصدی از خرید تولیدات فولادی ترکیه دارد. تولیدات فولاد ترکیه به 180 کشور دنیا صادر می شود.
در بین محصولات صادراتی فولاد ترکیه محصولات طویل با سهم 62.5 درصدی بالاترین جایگاه را دارند و پس از آن محصولات تخت با سهم 13.5درصدی،‌ لوله های فولادی با سهم 11.2درصدی در مکان دوم و سوم قرار گرفتند. قولاد سازان ترکیه 3.4درصد از صادرات را به بیلت و اسلب(انواع شمش) اختصاص دادند. 9.3درصد از صادرات ترکیه نیز مربوط به محصولات دیگر فولاد است.
ترکیه در حال حاضر با تولید 34 میلیون تنی فواد خام در رتبه هشتم تولیدکنندگان فولاد جهان قرار گرفته در حالی که در سال 2000 هفدهمین تولیدکننده این محصول محسوب می شد. بخش قابل توجهی از رشد تولید فولاد در این کشور از سال 2001 تا 2011 شکل گرفت و توانست بعد از چین و هند، ‌سومین کشور در افزایش ظرفیت تولید این محصول صنایع معدنی شود. آن هم در شرایطی که از مواد اولیه (معدنی) قابل اتکایی برخوردار نیست.
سهم ترکیه از تولید یک میلیارد و 637 میلیون تنی فولاد در جهان به 2درصد می رسد و میزان مصرف فولاد خام آن کشور بر اساس آمار سال 2012 به 400 کیلوگرم است. شرکت های تولیدکننده فولاد ترکیه خصوصی هستند و فولادساز دولتی در آن کشور وجود ندارد.

منبع: ایمیدرو

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۷۷۸
کد خبر : ۲۷,۶۷۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید