به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قول چین به آمریکا برای نخریدن نفت ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- مشاور امنیت ملی آمریکا در گزارش خود در مورد سفر رئیس جمهور چین به آمریکا از توافق واشنگتن-پکن برای تحت فشار قرار دادن ایران در صورت عدم پایبندی این کشور به توافق هسته ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت رسمی کاخ سفید، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در گزارشی از دیدار مقامات آمریکا و چین به مسائل هسته ای ایران نیز اشاره کرد. رایس توافق هسته ای ایران را مانع اصلی رسیدن به سلاح هسته ای عنوان می کند و می نویسد آمریکا و چین باید در این زمینه همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند.

به نوشته رایس آمریکا از چین قول گرفته است که در صورت عدم رعایت توافق هسته ای از سوی ایران خرید نفت خام از این کشور را قطع کند و آمریکا را در تحت فشار قرار دادن ایران کمک کند.

در این گزارش به تنش های اخیر شبه جزیره کره نیز اشاره شده است. بر این اساس ملاقات اوباما و شی جینپینگ روسای جمهوری دو کشور فرصت خوبی برای بحث و گفتگو درباره چالش پیونگ یانگ است. چین و آمریکا در جلوگیری از آزمایش سلاح هسته ای کره شمالی بحث و تبادل نظر می کنند.

به گفته رایس مقامات ارشد آمریکایی و چینی در زمینه امنیت سایبری در حاشیه سفر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به آمریکا برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در کاخ سفید با یکدیگر دیدار می ‌کنند.

قرار است سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با مقامات چینی موضوع امنیت سایبری را به بحث بگذارد.

منبع: مهر

 

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۸۹۹
کد خبر : ۲۷,۶۸۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید