به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سقوط نفت 1.5 تریلیون دلار پروژه را تهدید می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی در گزارشی اعلام کرده است که با قیمت‌های کنونی نفت خام معادل با 50 دلار به ازای هر بشکه، بسیاری از پروژه‌های نفتی جدید، از توجیه اقتصادی برخوردار نخواهند بود. ارزش این پروژه‌ها در حدود رقم بی‌سابقه 1.5 تریلیون دلار برآورد شده است.

بسیاری از پروژه‌های پیشنهادی در صنعت شیلِ آمریکای شمالی جزء این پروژه‌ها هستند که بنا بر اعلام جیمز وب، مدیر تحقیقات بالادستیِ موسسه وود مکنزی «هم‌اکنون در قیمت‌های 50 دلاری غیراقتصادی هستند». هزینه‌های صورت‌گرفته در این بخش از ریسک بسیار بالایی برخوردار خواهد بود، چرا که ممکن است تولید نفت در این پروژه‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد. تولید نفت شیل در آمریکای شمالی، نسبت به تولید نفت از منابع متعارف، هزینه بسیار بیشتری طلب می‌کند و این امر باعث شده است تا روند نزولی فعالیت‌ها در صنعت شیل با پایین آمدن قیمت‌ها آغاز شود.

بنا به گزارش وود مکنزی، تولیدکنندگان به دنبال این هستند که هزینه‌های خود را در پروژه‌های جدید، 20 تا 30 درصد کاهش دهند. با این حال، به‌طور متوسط تنها می‌توان به صرفه‌جویی 10 تا 15 درصدی در زنجیره تأمین دست یافت و امکان کاهش بیشتر هزینه‌ها وجود ندارد.

کاهش 50 درصدی قیمت نفت خام طی یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌های نفتی را مجبور کرده است تا هزینه‌های خود را کاهش دهند و پروژه‌های جدید خود را به تعویق بیاندازند.

در همین حال، بنا به گزارش بلومبرگ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز دریای شمال ممکن است تحت تأثیر کاهش قیمت نفت تا سال 2017، تا 80 درصد کاهش یابد. این امر به یک نگرانی در انگلستان تبدیل شده است، چرا که علاوه بر ضرر بسیاری از شرکت‌ها، هزاران شغل نیز در دریای شمال در معرض تهدید قرار دارد. هم‌اکنون فعالیت‌های اکتشافی در دریای شمال به کمترین میزان از دهه 1970 میلادی رسیده است.

منبع: پترونت

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۹۱۳
کد خبر : ۲۷,۷۰۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید