به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش مصرف ورق در ایتالیا به سود چین

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- تقاضای ورق در ایتالیا از طرف صنایع اتومبیل سازی روندی مثبتی پیدا کرده است اما تولیدکنندگان ورق در این کشور نفعی از این بازار داغ نمی برند چراکه محصولات ارزان قیمت چینی این موقعیت را از آنان سلب کرده است. در حال حاضر بازار ایتالیا در دومسیر قرار گرفته که یکی مربوط به اروپا و ایتالیاست و دیگری مربوط به چین. اما بازار چین کل این روند را تحت الشعاع قرار داده چراکه تجار چینی از ماه جولای تا 50 دلار قیمتهای خود را پایین آورده اند. کارخانه های ایتالیایی به امید تغییر این وضعیت به دنبال راه حل هستند و به مشتریان قول کیفیت بهتر و تحویل سریعتر می دهند چراکه توان رقابت با قیمتهای چین را ندارند. وضعیت بسیار وخیم است و تولیدکنندگان به دنبال درخواستهای آنتی دامپینگ افتاده اند.

قیمت پیشنهادی ورق گرم تولیدکنندگان ایتالیا 330 یورو در تن تحویل درب کارخانه است درحالیکه قیمت محصول چینی 290 تا 300 یورو در تن سی آی اف ایتالیا برای تحویل اواسط فوریه می باشد. گفته می شود کارخانه های ایتالیایی بعد از تابستان قیمتهای خود را در رقابت با محصولات چینی 10 یورو در تن کاهش خواهند داد اما در حال حاضر نمی توانند در قیمتهای خود تخفیف بدهند چراکه همین قیمت هم با در نظر گرفتن قیمت قراضه 200 تا 210 یورو در تنی و سنگ آهن 60 یورو در تن، بسیار پایین است.

به گزارش ایفنا، طبق اعلام منابع مختلف، قیمت ورق سرد پیشنهادی تولیدکنندگان در بازار داخلی ایتالیا 400 تا 410 یورو در تن و ورق گالوانیزه 390 تا 410 دلار در تن تحویل درب کارخانه است. قیمت ورق سرد روس حدود 370 یورو در تن سی آی اف بنادر ایتالیا اعلام شده است. خریداران به دلیل تعرفه های آنتی دامپینگ علاقه ای به پیشنهادهای کارخانه های چین نشان نمی دهند.

منبع: Platts

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۹۷۱
کد خبر : ۲۷,۷۰۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید