به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک‌های مرکزی به خطر بزرگ برای اقتصاد جهان بدل شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رویترز طی گزارشی نوشت: در حالی‌ که از بحران مالی 2008، بانک‌های مرکزی جهان تلاش کردند تا سیستم مالی جهان را نجات دهند، اکنون خود به خطری بزرگ برای اقتصاد جهان تبدیل شده‌اند و شبح افتادن در دام بدهی در کمین کشورهای پیشرفته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، بانک‌های مرکزی جهان در سال 2008 به رهبری فدرال رزرو برای نجات سیستم مالی جهان متحد شدند. 7 سال گذشت و تریلیون‌ها دلار نقدینگی به بازار تزریق شد اما هیچ پاسخی از این اقدامات گرفته نشد و حتی شاید خود آنها به خطر بزرگ برای اقتصاد جهان تبدیل شدند.

گروه تِرتی، یک نهاد بین‌المللی تحت مدیریت ژان کلود تریشه، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا روز شنبه در گزارشی هشدار داد: نرخ‌ صفر درصدی بهره و چاپ پول برای احیای رشد اقتصادی کافی نبود و  این ریسک وجود دارد که این اقدامات به اقدامات نیمه دائمی تبدیل شوند.

این گزارش می افزاید: «بانک‌های مرکزی اقدامات خود را با عنوان «خرید زمان» تا حل نهایی بحران، برای دولت‌ها توصیف می‌کنند... اما زمان در حال سپری شدن است و خرید اوراق قرضه هزینه‌های خود را داشته است

در آمریکا، بانک مرکزی آمریکا به برنامه خرید اوراق قرضه خود در سال 2014 پایان داد و انتظار می‌رفت که نرخ بهره بانکی را از ژوئن 2015 از صفر درصد بالاتر ببرد اما احتمالا در اجرای این افزایش تا پایان امسال با مشکل روبرو شود.

بانک مرکزی انگلیس نیز افزایش نرخ بهره خود را به تعویق انداخته است درحالی‌که بانک مرکزی اروپا در نظر دارد تا دور جدیدی از سیاست‌های تسهیل کمی را اجرایی کند یعنی همان کاری که بانک مرکزی ژاپن انجام می‌دهد و از سال 2001 تاکنون درگیر اجرای نوعی سیاست سیاست تسهیل کمی است.

بر اساس برآوردهای رویترز، این 4 بانک مرکزی به تنهایی حدود 7 تریلیون دلار برای خرید اوراق قرضه هزینه کرده‌اند.

بر اساس گزارش گروه ترتی، تزریق پول ارزان سبب تورم در دارایی‌هایی نظیر سهام و مسکن در بسیاری از کشورها شده و در تحریک رشد اقتصادی ناتوان بوده است. با توجه به اینکه برآورد می‌شود که رشد اقتصادی روند کاهشی داشته باشد و پول ارزان، قدرت نفوذ شرکت‌ها را افزایش داده است، شبح افتادن در دام بدهی در کمین کشورهای پیشرفته است.

منبع: فارس

۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۳۵۳
کد خبر : ۲۸,۲۲۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید