به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش سود بانکی، شمشیری دولبه

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- شاخص کل بورس روز دوشنبه باوجود تأثیر منفی حدود ١٣٠ واحدی دو نماد فارس و شبندر توانست افزایش اندک ٩ واحدی را به ثبت رسانده و به عدد ٦١هزارو ٢٩٦ واحد برسد.

  

دامنه‌دارشدن رکود اقتصادی کشور در کنار کاهش نرخ تورم باعث شده تا انگشت اتهام به‌سوی سود بانکی به‌عنوان یکی از دلایل وضعیت کنونی نشانه رود و کاهش آن گامی برای خروج از رکود معرفی شود.

علی نیکوگفتار، تحلیلگر بازارهای مالی، با بیان این مطلب به «شرق» گفت: اگر برای نرخ سود بانکی در ایران اثری مشابه با نرخ بهره در اقتصادهای بازار‌محور در نظر بگیریم، به‌لحاظ نظری انتظار می‌رود کاهش سود بانکی، رشد نرخ سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی ناشی از کاهش هزینه‌های تأمین مالی بنگاه‌ها و افزایش میزان سرمایه‌گذاری و تولید و درنهایت شکوفایی بازار سرمایه را به‌‌همراه داشته باشد.  نیکوگفتار ادامه داد: اما آنچه این تصمیم را به شمشیری دولبه برای اقتصاد و به‌تبع آن بازار سهام تبدیل میکند، تردید در وجود فرصتهای سرمایه‌گذاری مناسب و همچنین هدایت نقدینگی در صورت خروج سپرده‌ها از سیستم بانکی است.  


شاخص کل بورس روز دوشنبه باوجود تأثیر منفی حدود ١٣٠ واحدی دو نماد فارس و شبندر توانست افزایش اندک ٩ واحدی را به ثبت رسانده و به عدد ٦١هزارو ٢٩٦ واحد برسد. ارزش معاملات در این روز بیش از ١٠٨‌ میلیارد تومان بود و گروه خودرو، بانک و سرمایه‌گذاری نیز مورد اقبال اهالی بازار قرار گرفتند.

منبع: دنیای اقتصاد

۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۴۰۳
کد خبر : ۲۸,۲۲۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید