به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عربستان، کاهش تولید نفت خود را به کاهش تولید روسیه مشروط کرده است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی گفت: عربستان کاهش تولید نفت خود را منوط به کاهش تولید از سوی روسیه دانست و روسیه نیز اعلام کرده به دلیل مسائل تکنیکی چاهها در سیبری حاضر به کاهش تولید نفت خود نیست چون در آن صورت بخشی از تولید نفت خود را از دست خواهد داد.

 

به گزارش ایرنا، مهدی عسلی درباره نشست کارشناسی اعضای اوپک و غیراوپک که قرار است روز چهارشنبه در مقر این سازمان در وین برگزار شود، اظهار داشت: این نشست به درخواست وزیر نفت ونزوئلا برگزار می شود و در آن قرار است درباره راههای بهبود و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بحث شود.
وی یکی از راههای افزایش قیمت نفت را در بازارهای جهانی کاهش تولید نفت عنوان کرد و گفت: مازاد عرضه نفت در بازار سبب کاهش قیمت نفت شده است و کاهش تولید نفت می تواند سبب بهبود قیمت نفت شود.
عسلی با تاکید بر اینکه نشست روز چهارشنبه کاملا کارشناسی است و منجر به تصمیم گیری نخواهد شد، تصریح کرد: نتیجه این نشست در اختیار وزیران قرار خواهد گرفت.
وابستگی شدید ونزوئلا به درآمدهای نفتی سبب شد این کشور چندی پیش با رفتن قیمت نفت به زیر ٥٠ دلار خواستار برگزاری نشست اضطراری اوپک شود که البته برگزاری این نشست به نتیجه نرسیده است، با این حال، این کشور دست از تلاش برنداشته و علاوه بر دیدار نمایندگان این کشور با وزیر نفت روسیه، با تنی چند از وزرای نفت عضو اوپک نیز رایزنی کرده تا شاید آنها را متقاعد به کاهش تولید نفت کند اما آنچه مبرهن است تاکنون تلاشهای این کشور به نتیجه نرسیده است.
اوپک از سال ٢٠١١ سالانه تنها ٢ نشست برگزار کرده است؛ اعضای اوپک اغلب در دوره های پیشین سقوط قیمتها گردهم آمده اند در دهه ٢٠٠٠ میلادی سالانه هشت نشست برگزار می کردند و برخی نشست ها تنها به بحثی کوتاهی در طول روز خلاصه می شد.
آذربایجان که تولیدکننده عمده نفت منطقه قفقاز است، اعلام کرده که در این نشست شرکت نخواهد کرد.
منبع: ایرنا

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۵۱۱
کد خبر : ۲۸,۳۶۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید