به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پول‌هایی‌که تا 6ماه‌آینده به‌اقتصاد تزریق‌می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- در بسته خروج از رکود، تمرکز اصلی دولت بر تزریق منابع مالی به بخش‌های مختلف برای تحریک تقاضاست. به همین منظور دولت از در اختیار داشتن معادل ریالی 10 میلیارد دلار خبر داده است. اما این پول قرار است در جه بخش‌هایی هزینه شود؟

در نشست خبری تشریح بسته خروج از رکود رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و افزایش تقاضا را دو عامل مهم در افزایش تولید دانسته و گفته 10 میلیارد دلار معادل ریالی در اختیار کشور است که با سرمایه‌گذاری در عرصه تولید و تحریک هدفمند تقاضا می‌توان از آن بهره گرفت. بر اساس آنچه محمدباقر نوبخت وعده داده قرار است معادل ریالی 10 میلیارد دلار یعنی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان (با احتساب هر دلار سه هزار تومان) به اقتصاد تزریق شود. اما قرار است این حجم اعتبار وارد چه بخش‌هایی شود؟

هفت هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی تا تقاضای بخش دولتی افزایش یابد.

200 میلیارد تومان برای یارانه بخش تولید.

200 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی.

200 میلیارد تومان تشویق صادرات و تولید داخلی.

دولت در نظر دارد امسال 35 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی را حتما تخصیص دهد تا به ازای هر 9 هزار و 700 میلیارد تومان یک درصدرشد اقتصادی را افزایش دهد.

وام خرید خودرو به مبلغ 25 میلیون تومان که این پول معادل 80 درصد مبلغ لازم برای خرید خودرو است که هفت ساله و با نرخ 16 درصد از طریق نمایندگی‌های مجاز پرداخت می‌شود.

وام خرید کالاهای با دوام به ارزش 10 میلیون تومان به کارمندان دولتی، بخش خصوصی و کسانی که درآمد مشخص دارند ارائه می‌شود تا افراد محصولات بادوام از شرکت‌های تولیدی داخلی خریداری کنند. حداکثر اعتبار این کارت‌ها 10 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصد برای صاحب کارت بوده و منابع بانک مرکزی با نرخ سود 10 درصد در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

در ارتباط با بخش مسکن، با توجه به مصوبه‌ای که هیات وزیران برای بافت‌های فرسوده و زیستگاه‌های غیررسمی (با اولویت زنان خانه‌دار و زوج‌های جوان) داشته، قرار است تسهیلات با نرخ 10 درصد در اختیار این افراد قرار دهد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مابه‌التفاوت سود آن را تقبل کرده تا در شش ماه آینده در اختیار قرار گیرد.

منبع: اقتصاد

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۵۲۵
کد خبر : ۲۸,۳۷۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید