به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نرخ سود بانک‌ها مانع از جریان نقدینگی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- محمدرضا نجفی‌منش رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران گفت: نرخ سود 20درصدی برای سپرده‌ها توسط بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری، مانع از آن می‌شود که پول و دارایی مردم به سمت تولید و کسب‌وکار هدایت شود.

نجفی‌منش در نشست کمیسیون یادشده، اظهار داشت: وضعیت صنعت قطعه‌سازی کشور بحرانی است و بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تهران، وی افزود: نشستی به تازگی از سوی جمعی از قطعه‌سازان و نمایندگان برخی از بانک‌ها و بانک مرکزی برگزار و طی آن مشکلات و مسائل این بخش تشریح شد و نمایندگان بانک مرکزی از بالا بودن نرخ‌های سود دفاع کردند و معتقد بودند که کاهش نرخ سود بانکی موجب می‌شود که مردم حساب‌های خود را نزد بانک‌ها مسدود کنند.  

به گفته نجفی‌منش اکنون واحدهای قطعه‌سازی فعال کشور بیش از 10درصد نیروی کار خود را تعدیل کرده‌اند و چنانچه روند مشکلات ادامه پیدا کند، در آینده‌یی نزدیک میزان تعدیل نیروی کار در واحدهای قطعه‌سازی کشور به بیش از 100هزار نفر خواهد رسید.  

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران گفت: مادامی که نظام بانکی با نرخ سود بالا وجوه مردم را جمع‌آوری می‌کند، جامعه به سمت کار مولد حرکت نخواهد کرد.  

وی یکی از راهکارها برای گذر از شرایط بحرانی را کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی دانست و افزود: مساله دیگر حق بیمه واحدهای تولیدی و صنعتی است، بنابراین پیشنهاد می‌شود که حق بیمه واحدهای مشکل‌دار با فاصله تاخیری از آنها دریافت شود تا این واحدها اجازه تنفس بیابند.

نجفی‌منش تاخیر در پرداخت ارقام مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از راهکارها و خواسته‌های فعالان بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: مشکلات مربوط به بخش خودروسازی و قطعه‌سازی نیز پیشنهاد افزایش وام خرید خودرو تا میزان 60درصد است.

منبع: خبر اقتصادی

۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۵۶۹
کد خبر : ۲۸,۴۰۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید