به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بی تاثیری اقتصاد چین بر اقتصاد هند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- وزیر اقتصاد هند ادعا کرد؛ اقتصاد هند از کاهش جهانی که کشورها با آن درگیر هستند، مستثنی است.

آرون جیتلی معتقد است: مولفه‌هایی مثل قیمت نفت و کالا که عامل تاثیر منفی بر اقتصادهای جهانی بوده در روندی معکوس در اقتصاد هند تاثیر مثبتی داشته چرا که هند خریدار این محصولات است.

به گزارش دی‌ان‌ای ایندیا، اقتصاد صادرات‌محور هند در حال تغییر مسیر به اقتصاد مصرفی است. از این رو به‌دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی، روند رشد در تولید به بخش خدمات تغییر یافته است.

آرون جیتلی پیش از این گفته بود که اگر هند با همین روند ادامه دهد می‌تواند به راحتی جای چین در اقتصاد جهانی را بگیرد.

او گفت: چین در حال حاضر استراتژی خود را تغییر داده است. رشد نرمال برای چین در شرایط فعلی 7درصد است. صندوق بین‌المللی پول بر این باور است که رشد اقتصادی چین به 6درصد کاهش خواهد یافت.

در یک دهه گذشته بار اقتصاد جهان روی دوش چین بوده است چرا که 50 درصد از رشد اقتصادی جهان از چین نشات می‌گیرد. عواملی که در حال آسیب زدن به اقتصاد جهانی و کاهش رشد آن هستند به‌طور ویژه قیمت کالا و قیمت نفت هستند که هند خریدار خالص این تولیدات است. به این ترتیب آنچه تاثیر منفی روی اقتصاد جهان دارد به هند کمک می‌کند.

او ادامه داد: هند شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کرده است، اقتصاد این کشور بیش از هر زمان دیگر به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد. اگر هند بتواند سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کند و اصلاحات اقتصادی را با سرعت بیشتر اجرا کند، توانایی هند برای تبدیل شدن به چرخ اقتصاد جهانی افزایش می‌یابد.

با این حال این اقتصاد برای ورود سرمایه‌گذاران نیاز دارد تا ثبات و اعتماد را به اقتصاد و واحد پولی‌اش یعنی «روپیه» باز گرداند.

کاهش بی‌سابقه ارزش روپیه هند به دنبال سقوط ارزش یوآن چین سرعت گرفت و بازارهای مالی و سهام این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داد.

کاهش ارزش روپیه می‌تواند منجر به آشفتگی بازارهای سهام کالا شود. این در حالی است که بخش‌های صادرات محور ممکن است به سودآوری ادامه دهند. به عقیده کارشناسان اقتصادی تا زمانی که رشد اقتصادی هند در دوره‌های میان‌مدت و بلندمدت مثبت باشد، برنامه‌های کوتاه‌مدت اجرا نمی‌شود.

منبع: اقتصادپرس

 

۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۹۰۰
کد خبر : ۲۸,۴۳۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید