به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعادل در بازار فولاد دنیا – 24/08/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - با توجه به اینکه در هفته های اخیر قیمت اکثر محصولات فولادی راکد مانده یا کاهش یافته و نشانه هایی از ثبات در برخی موارد دیده می شود، این امر ممکن است باعث ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی باشد. ولی روند کلی بازار بسیا نامطمئن است و قیمتها سردرگم.

بر خلاف انتظار، قیمت قراضه رو به افزایش گذاشته که احتمالا دلیل اصلی آن افزایش قیمت مواد خام فولادی و شاید برخی خریدهای ترکیه باشد. همچنین قیمت سنگ آهن خلوص 5/63 درصد چین در بازار نقدی 8 دلار بیشتر از هفته پیش شده و به بیشتر از 100 دلار در تن رسیده است. احتمالا این افزایش قیمت باعث بالا رفتن قیمت سنگ آهن در سال آینده خواهد بود و در پی آن افزایش قیمت محصولات فولادی. این امر روند تولید را نیز افزایش خواهد داد علی رغم آنکه سطح موجودی آهن آلات رو به افزایش است.

قیمت صادراتی ورق گرم چین بعد از کاهش در تعطیلات ملی چین طی اکتبر، کمی تکان خورده است ولی این امر تاثیری در کاهش بی اعتمادی در بازار جهانی نخواهد داشت. قیمت فعلی ورق گرم کارخانجات چین 475 تا 480 دلار هر تن فوب اعلام شده است.

کارخانجات هندی در رقابت با تولیدکننده های سی آی اس و چین قیمتهای خود را برای ماه نوامبر پایین آورده اند. قیمت ورق گرم در بازارهای داخلی امریکای شمالی و اروپا نیز همچنان پایین است.

بازار بیلت هم راکد است ولی تولیدکنندگان ترک به دلیل افزایش قیمت قراضه درصدد بالا بردن قیمتها هستند. قیمت قراضه خرد شده برای چین 305 تا 310 دلار در تن سی اف آر بوده درحالیکه ترکیه این قراضه را در قیمت 270 دلار در تن سی اف آر خریداری کرده است که هر دو قیمت 5 تا 10 دلار افزایش نشان می دهد.

از آنجاکه تولیدکنندگان ترک درصدد بالا بردن قیمتها هستند، احتمالا قیمت میله گرد نیز کمی افزایش خواهد داشت.

۲۴ آبان ۱۳۸۸ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۱۳۲
کد خبر : ۲,۸۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید