به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت بیلت برای آسیایی ها – 25/08/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت میله گرد در بازار آسیای جنوب شرقی بسیار پایین است و همین امر باعث رکود واردات بیلت به این بازار شده. از طرفی، عرضه کنندگان بدلیل افزایش هزینه های تولید و کرایه ها، قیمت عرضه بیلت سی آی اس و اکراین را 10 تا 15 دلار بالا برده اند و آنرا به 460 تا 475 دلار در تن رسانده اند درحالیکه قیمت خرید این محصول در دو هفته گذشته 440 تا 450 دلار در تن سی اف آر بوده است.

از آنجاکه به دلیل پایین بودن سطح تقاضای آهن آلات، پایین آمدن سطح موجودی بیلت کارخانه ها به آرامی صورت می گیرد خریداران بیلت فکر می کنند زمان کافی برای خرید دارند ولی ادامه روند افزایش قیمت قراضه طبعا بازار مقاطع را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قیمت عرضه جدید بیلت تایوان 475 دلار در تن سی اف آر اعلام شده است ولی چه کسی در این قیمتها خرید می کند؟

با افت قیمت میله گرد و رسیدن آن به 480 تا 490 دلار در تن سی اف آر، افزایش قیمت مقاطع بدلیل بالا رفتن قیمت قراضه بسیار مشکل خواهد بود. اواخر این ماه بیلت روسیه در قیمت 460 دلار در تن تحویل اندونزی خریداری شده ولی عرضه های جدید در قیمت 470 تا 475 دلار برای هر تن بسیار بالاست.

در عرضه های اخیر صادراتی بیلت ترکیه 440 دلار در تن فوب و میله گرد آن 480 دلار در تن فوب عرضه شد ولی معلوم نیست بازار این قیمتها را قبول می کند یا خیر. اما در هر صورت این عرضه ها باعث تکان خوردن بازار خواهد شد. دلیل اصلی این افزایش قیمتها بالا رفتن قیمت قراضه عنوان شده است.

۲۵ آبان ۱۳۸۸ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۰۲۶
کد خبر : ۲,۸۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید