به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تداوم کاهش تقاضای فلزات در سطح دنیا

بنا بر اظهارات مدیر بخش معادن و فلزات بانک استاندارد، در کوتاه مدت هیچ احتمالی برای بازگشت تقاضا به بازار نیست ولی با کاهش تولید، امکان تعادل بازار فلزات در بلند مدت وجود دارد.

این مقام در یک کنفرانس در لندن اعلام کرد که دنیا بسیار تغییر کرده و سرمایه گذاری بسیار مشکل تر شده است.

قیمت کالاهای مصرفی به شدت کاهش یافته و اعتماد عمومی شدیداً لطمه دیده است. نشانه های بحران در تمام بخش ها در سراسر جهان مشاهده می شود. ارتباط قیمت ها با عوامل تشکیل دهنده آن ها گسسته شده و در واقع ارتباط عرضه و تقاضا از بین رفته است.

البته هنوز ارتباط بخش معدن با تولید به طور کامل از بین نرفته است. ولی بسیاری از طرح های معدنی که در خلال 6 تا 9 ماه قبل برنامه ریزی شده بودند، در اجرا با مشکلات مالی مواجه شده اند.

در سال گذشته کمبود فولاد، محدودیت نیروی انسانی کارآمد و عوامل دیگر، عرضه را به شدت تحت تاثیر قرارداده بود، ولی مشکل امروز عرضه، نبود منابع مالی و اعتبارات بانکی است.

کاهش شدید در حجم تولید و سودآوری بخش معدن، بهترین نشانه عدم وجود منابع مالی کافی است. با کاهش تقاضا بسیاری از معادن بسته خواهند شد. با بسته شدن معادن بسیاری بیکار می شوند که این امر مجدداً تقاضا را تحت فشار قرار خواهد داد. البته انتظار بهبود اوضاع هست ولی در تمام طول سال 2009 نباید انتظار رونق یا افزایش تقاضای فلزات را در دنیا داشت.

 

۱۶ آذر ۱۳۸۷ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۵۸۰
کد خبر : ۲۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید