به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیل نفت عراق به سوی امریکا

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بین ماههای آگوست تا سپتامبر صادرات نفت عراق به امریکا بیش از دو برابر شد این در حالی است که عرضه بالای این محصول باعث افت قیمت آن بوده است. قیمت نفت خام در این هفته به کمترین سطح چهار ماهه خود رسید، این در حالی است که تنها در ماه نوامبر تا 12 درصد کاهش داشته است. افزایش صادرات نفت خام عراق همزمان با نگرانیهای امنیتی منطقه خاورمیانه بوده است. به دنبال حملات تروریستی هفته پیش در پاریس، کشورهای فرانسه، امریکا و روسیه حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه ترتیب دادند. به طور معمول، این گونه حوادث باعث اختلال در عرضه نفت و همینطور موجب بالا رفتن قیمت آن می شود. اما این بار، این روال پیش نرفت. در واقع آنچه مسلم است این است که مازاد بیش از حد موجودی نفت خاورمیانه به حدی است که نگرانی در مورد عرضه پیش نخواهد آمد.

به گزارش ایفنا، عراق علی رغم وجود درگیری با داعش و همینطور پایین آمدن قیمت نفت، روند تولید نفت خود را همچنان ادامه داد. تولید بالای نفت کشورهای اوپک مانند عراق منبع عظیم 3 میلیارد بشکه ای نفت را در سراسر دنیا بوجود آورد. گفته می شود با تولید بالای نفت در عراق، سطح عرضه نفت خام اوپک امسال به نزدیک یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید. موسسه پلتس معتقد است نفت بیشتری از مازاد تولیدات عراق روانه بازار امریکا خواهد شد. از آنجاکه تصفیه نفت در کشورهای حاشیه خلیج فارس ارزانتر از اروپا تمام می شود، قیمت تمام شده نفت در این مناطق به صرفه تر خواهد بود.    

امریکا در هفته نهایی ماه اکتبر روزانه 521 هزار بشکه نفت از عراق وارد کرد. این در حالی است که این رقم در ماه آگوست تقریبا صفر بوده است. شایان ذکر است واردات نفت امریکا از کشورهای غیر از عراق همچنان به قوت خود باقی است. امریکا در هفته آخر ماه اکتبر نزدیک به 900 هزار بشکه در روز از عربستان سعودی و تقریبا 3 میلیون بشکه در روز از کانادا نفت وارد کرده است.

منبع: CNN  

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۸ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۸۶۷
کد خبر : ۲۹,۱۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید