به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سلام رونق به اقتصاد ایران؛ شاید در سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- کارشناسان متفق القول هستند که بروز رونق در سال جاری بسیار بعید است و در بهترین حالت نشانه های رونق از بهمن ماه کم کم قابل مشاهده خواهد بود اما بخشهایی همچون مسکن همچنان در رکود خواهند بود.

مدتها است که اقتصاد ایران در رکود به سر می برد؛ رکودی که دولت امیدوار بود با انجام مذاکرات هسته ای در سال جاری به رونق برسد.

اما کارشناسان معتقدند در بهترین حال نشانه های رونق اقتصادی در سال 95 بروز خواهد کرد البته به شرط آنکه بخش مسکن، بخش‌ خدمات، معدن و صادرات غیرنفتی هم تحرکاتی را تجربه کرده و عامل تحرک اقتصادی شوند.

کارشناسان متفق القول هستند که بروز رونق در سال جاری بسیار بعید است و در بهترین حالت نشانه های رونق از بهمن ماه کم کم قابل مشاهده خواهد بود اما بخشهایی همچون مسکن همچنان در رکود خواهند بود چرا که در سالهای گذشته افزایش بی‌رویه ساخت‌وساز بازار این صنعت مهم را اشباع کرده است.

از سوی دیگر نباید برای بهبود اوضاع اقتصادی تنها به بخش مسکن تکیه کرد تا محرک و رونق‌بخش اقتصاد باشد، باید بخش‌های مختلف اقتصاد فعال شود، بخش‌هایی مانند خدمات، بخش صنعت و بخش معدن را باید به تحرک واداشت، همچنین صادرات غیرنفتی را افزایش داد.

 تحرک همزمان در بخشهای مختلف اقتصاد در کنار یکدیگر به نوعی سبب تحرک‌بخشی در اقتصاد می شود برای این امر در ابتدا باید درآمدهای نفتی را افزایش داد و ورود ارز خارجی از طریق افزایش صادرات نفتی را تشدید کرد.

در همین فاصله زمانی دولت باید بدهی خود به پیمانکاران را پرداخت کند تا بخش خصوصی توان فعالیت و تکمیل پروژه ها را داشته باشد.

در این میان از دولت انتظار می رود تا حد ممکن دخالت خود در امور اقتصادی را کاهش بدهد  و به شکل دستوری در امور اقتصادی دخالت نکند.

دولت در این میان می تواند بسیار تاثیر گذار عمل کند به این نحو که با مدیریت صحیح و برنامه ریزی اصولی پروسه راه اندازی کسب و کار را کوتاه کرده و از هر راهی برای ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به بخش تولید استفاده کند.

دولت باید از باز شدن فضای بین المللی برای صادرات غیر نفتی استفاده کرده و تا حد ممکن بخش خصوصی را در افزایش صادرات کمک نماید.

منبع: اقتصادپرس

۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۱۴۱
کد خبر : ۲۹,۱۳۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید