به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ارزیابی قوامی از وضعیت اقتصادی کشور

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تحلیل و ارزیابی وضعیت اقتصادی کنونی کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی قوامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک هفته بسیج و روز دانشجو با نمایش اسلایدهایی در خصوص مقایسه وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های مختلف، گفت: از سال 91 تا 94 ما رشد بالای نقدینگی را داریم و بیشتر منابعی که به سیستم بانکی پرداخت شده در جهت تأمین سرمایه در گردش بوده است.

وی با بیان اینکه برای تسهیلات ایجادی و بخش‌های دیگر نتوانستیم تسهیلات زیادی اختصاص دهیم، افزود: شاهد تورم 49.4 درصدی در سال‌های 73 و 74 هستیم که به دلیل سیاست‌های تعدیل ساختاری آن سال‌ها می‌باشد که این نرخ تورم مجدداً کاهش پیدا می‌کند و در مجموع از سال‌های 63 تا 94 فراز و فرودهای زیادی در تورم داریم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: روند نرخ سود بانکی همیشه از نرخ تورم پایین‌تر بوده که همواره سپرده‌گذاران را جریمه کردیم در حالی که افرادی که باید تشویق شوند با این سیاست‌های دستوری جریمه شده‌اند.

قوامی ضمن بیان اینکه نرخ سود بانکی شرایط واگرایی دارد، گفت: بالا بودن تقاضا برای تسهیلات بانکی و تلاش متقاضیان به اخذ تسهیلات بدون توجه به هزینه استفاده از آن موجب افزایش ریسک و مطالبات غیرجاری می‌شود. در عین حال ما مشکلاتی همچون بانک‌محوری نظام مالی، رکود بازار املاک و مستغلات و عدم ایفای تعهدات دولت به پیمانکاران را داریم.

وی همچنین تأکید کرد: باید به جای جزیره‌ای عمل کردن، دولت و مجلس در سال همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را حل و رفع کنند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس در پایان با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود تعجیل در راه‌اندازی سایت جدید صداوسیما در استان خود را خواستار شد.

منبع: ایسنا

۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۴۱۲
کد خبر : ۲۹,۲۶۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید