به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمادگی عربستان برای کمک به تثبیت قیمت نفت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- عربستان اعلام کرد که آماده است برای تثبیت بازار نفت با کشورهای دیگر همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در آستانه اجلاس اوپک در ماه دسامبر، شورای وزیران عربستان دیروز (دوشنبه، دوم آذرماه) برای همکاری با کشورهای اوپک و غیر اوپک در زمینه تثبیت بازار نفت، اعلام آمادگی کرد.

شورای وزیران عربستان اعلام کرد: این شورا بر نقش عربستان در ثبات بازار نفت و آمادگی و تلاشهای مستمر این کشور برای همکاری با کشورهای اوپک و غیر اوپک برای حفظ ثبات بازار و قیمت ها تاکید می کند.

در این زمینه، نخست وزیر الجزایر در سخنرانی خود در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران، از بازیگران عمده بازار نفت خواسته بود سطح تولید نفت خود را کنترل کنند.

به گفته عبدالمالک سلال، بازیگران اصلی بازار نفت بی گمان باید درباره سطح تولید به توافقی دست یابند.

وی تاکید کرده بود که اگر بازار نفت مهار نشود، شاهد نوسان شدید در قیمتها خواهیم بود و منافع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و کل صنعت نفت آسیب خواهد دید.

برخی نمایندگان کشورهای عضو اوپک اعلام کرده اند که اگر روسیه با برنامه کاهش تولید همراه نشود، بعید است این سازمان به تنهایی برای کاهش تولید اقدام کند.

بیانیه های هفتگی شورای وزیران عربستان، به صورت معمول در زمینه مسائل مربوط به سیاستهای انرژی این کشور، از علی النعیمی، وزیر نفت این کشور نقل قول می کند و بیانیه روز دوشنبه این نهاد نیز بخش از سخنرانی النعیمی را در بحرین نقل کرده بود.

پیش از این نیز این شورا در یکی از بیانیه های خود اعلام کرده بود که در صورت همکاری دیگر تولید کنندگان عمده نفت، برای مشارکت در تثبیت بازار نفت آمادگی دارد.

منبع: شانا

۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰
تعداد بازدید : ۳۶۸
کد خبر : ۲۹,۲۷۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید