به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مهم‌ترین‌ راهکارهای خروج از رکود در فولاد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- مدیر‌عامل فولاد آناهیتا گیلان، کاهش سود سپرده و تسهیلات بانکی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، به‌کارگیری مدیران نخبه صنعتی تولیدی و اختصاص سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی را از راهکارهای اساسی خروج از رکود از صنعت فولاد دانست.
کریم سلیمی درخصوص رکود حاکم بر بازار فولاد گفت: رکود فعلی در اقتصاد کشور به‌ویژه در این بازار از دولت قبلی به‌جا مانده است. وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید این شرکت 350 هزار تن است، افزود: اما به دلیل رکود حاکم بر صنعت فولاد، به‌ناچار با 50 درصد ظرفیت کارخانه تولید می‌کنیم. مدیر عامل فولاد آناهیتا گیلان خواستار کاهش سود سپرده سیستم بانکی تا 10 درصد و سود تسهیلات به 13 درصد شد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که سودهای بانکی از درصد بالایی برخوردار باشند خروج از رکود امکان‌پذیر نیست. تا زمانی که به سپرده مشتریان در سیستم بانکی سود 20 تا 22 درصدی تخصیص داده می‌شود و همچنین تولید‌کننده برای دریافت تسهیلات بین 25 تا 27 درصد بهره پرداخت کند، تولید به‌صرفه نخواهد بود و از توجیه اقتصادی برخوردار نیست.
سلیمی تاکید کرد: دولت در شرایط کنونی با اعطای کمترین اعتبارات می‌تواند از واحدهای تولیدی که قادر به ادامه فعالیت هستند حمایت کند تا از بحران حاکم نجات یابند. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کل نقدینگی در سیستم بانکی کشور بلوکه شده‌ است، افزود: در شرایطی که این نقدینگی به چرخه تولید بازگردد چرخه اقتصاد به حرکت درخواهد آمد و بالطبع صنعت فولاد کشور نیز از رکود حاکم خارج خواهد شد. مدیر عامل فولاد آناهیتا گیلان همچنین جذب سرمایه‌گذاری خارجی را از جمله راهکارهای اساسی دیگر برای برون‌رفت صنعت فولاد از رکود برشمرد و تصریح کرد: دولت باید پروژه‌های فولادی را به‌صورت مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی اجرایی کند. به گفته وی، درحال حاضر سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در کشور آغاز و طرح‌های صنعتی درحال احداث است که باید بستر مناسب برای کار مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود.
سلیمی با بیان اینکه در کشور مدیران نخبه صنعتی تولیدی زیادی داریم، خاطرنشان کرد: دولت باید برای اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی از این مدیران استفاده کند، چراکه در دوران تحریم باوجود محدودیت‌های بین‌المللی، بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به خودکفایی و از لحاظ صنعتی به شکوفایی رسیده‌اند. مدیر عامل فولاد آناهیتا گیلان تاکید کرد: دولت باید همچنین سرمایه درگردش در اختیار واحدهای صنعتی تولید بگذارد تا هیچ تولید‌کننده‌ای مجبور به دریافت تسهیلات با درصد سود بالا نشود. وی با اشاره به اینکه تولید‌کنندگان کشور در کنار دولت قرار دارند، افزود: دولت نیز باید همانند واحدهای دولتی از ما حمایت کند. سلیمی درخصوص وضعیت بازار فولاد در آینده گفت: با توجه به بودجه‌های عمرانی صنعتی سال آینده، برای نیمه دوم سال آینده افق روشنی پیش‌بینی می‌شود. وی درخصوص طرح‌های توسعه فولاد آناهیتا گیلان تصریح کرد: طرح ذوب و نورد این شرکت در مرحله آماده‌سازی است به گونه‌ای که هم اکنون 10 هزار هکتار زمین خریداری شده است.
مدیر‌عامل فولاد آناهیتا گیلان ظرفیت واحد طرح توسعه ذوب و نورد این شرکت را 300 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: از سال 95 عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: بودجه لازم برای طرح توسعه واحد ذوب و نورد فولاد آناهیتا گیلان از محل منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد. به گفته سلیمی، کارخانه نورد فولاد آناهیتا گیلان با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در سال 92در شهر صنعتی رشت به بهره‌برداری رسید.  وی افزود: این کارخانه با ظرفیت اسمی تولید سالانه 350 هزار تن انواع محصولات فولادی و میلگرد و با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر احداث شد.

 منبع: دنیای اقتصاد

۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۴۱۶
کد خبر : ۲۹,۲۷۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید