به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال بهبود سریع تقاضای فولاد

احتمال بهبود سریع تقاضای فولاد

اگرچه رکود در بازار فولاد به طور ناگهانی رخ داد ولی بسیاری از کسانی که در کنفرانس پاریس حضور داشتند، معتقد بودند که بهبود بازار نیز با همین سرعت اتفاق خواهد افتاد.

بسیاری از شرکت کنندگان در این کنفرانس اظهار داشتند که در حال حاضر بازار فولاد، وضعیت مطلوب تری نسبت به رکودهای قبلی داشته و جایگاه بهتری را برای مقابله با بحران داراست.

یکی از شرکت کنندگان از شرکت آرسلورمیتال اظهار داشت پس از 7 سال رونق در بازار فولاد، ترازنامه های شرکت های فولاد در سال جاری وضعیت خیلی بهتری نسبت به سال های قبل دارند. علاوه بر این، تقریباً تمام کارخانجات فولاد در اروپا خصوصی هستند و به همین دلیل، با کاهش ظرفیت تولید خود، سریع تر به این روند نزولی و بحران موجود در بازار واکنش نشان داده اند.

یکی دیگر از حضار اظهار داشت حتی بعد از کاهش های مداوم قیمت ها در سال جاری، قیمت ورق گرم در حال حاضر بالاتر از قیمت آن در 8 سال گذشته است.

کاهش قیمت مواد اولیه، هزینه تولید فولاد را حدود 150 تا 250 دلار هر تن کاهش داده است. قیمت های پایین فولاد، قدرت خرید مصرف کنندگان نهایی را افزایش می دهد و این امر احتمال بهبود تقاضا را تقویت خواهد کرد.

۱۷ آذر ۱۳۸۷ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۶۶۰
کد خبر : ۲۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید