به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ورود بانک‌های آسیایی به ایران در میانه ترس و تردید اروپایی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی فولاد(ایفنا)- رویترز طی گزارشی نوشت: در حالی که موسسات مالی غربی هنوز برای ورود به ایران با احتیاط رفتار می کنند، انتظار می رود بانک های آسیایی از جمله اولین موسسات مالی باشند که پس از لغو تحریم ها وارد اقتصاد این کشور می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که موسسات مالی غربی هنوز برای ورود به ایران با احتیاط رفتار می کنند، انتظار می رود بانک های آسیایی از جمله اولین موسسات مالی باشند که پس از لغو تحریم ها وارد اقتصاد این کشور می شوند.
بسیاری از شرکت های غربی از جمله تجار اروپایی همچنان نگران آغاز تجارت با ایران هستند، زیرا همچنان می ترسند متهم به نقض لایه های پیچیده تحریم های وضع شده علیه ایران شوند و یا به صورت نقدی یا به شکل محرومیت از ورود به سیستم مالی آمریکا مورد مجازات قرار گیرند. تحریم های غیرهسته ای علیه ایران حتی پس از اجرای توافق پابرجا باقی خواهند ماند.
جاستین واکر، از اتحادیه بانکداران انگلیس بدون بیان جزئیات بیشتر گفت: «ما شاهد بازگشت بانک های آسیایی (به ایران) خواهیم بود
وی در کنفرانسی که با موضوع ایران بعد از تحریم ها در لندن برگزار شد گفت: «چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟ روز اجرا چه روزی است؟»
امر ابوشعبان، از موسسه رنسانس کپیتال نیز گفت، بانک های غربی که در سال های اخیر به دلیل نقض تحریم ها بارها جریمه شده اند، به شکلی محتاطانه گام برخواهند داشت.
وی افزود: «بانک های کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران به خصوص در زمینه اعطای وام های کوتاه مدت فعال خواهند شد
پس از سال ها بلوکه شدن دارایی ها، ایران هم اکنون با کمبود سرمایه مواجه است. تاکنون، هیچ بانکی به صورت علنی برنامه خود برای بازگشت به ایران را اعلام نکرده است.
هفته گذشته، آدامس زوبین یکی از مقامات ارشد خزانه داری آمریکا در لندن گفت، بانک های بین المللی ابتدا زمانی که قصد نزدیک شدن به ایران را دارند «محتاط و مردد» خواهند بود.
عضو اتحادیه بانکداران انگلیس گفت، مسئله اصلی اعضای این اتحادیه که مدیر آن امسال در قالب یک هیئت تجاری به تهران سفر کرده به ترتیبات مربوط به بخش مالی ایران برمی گردد.

منبع: تسنیم

۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۳۵۳
کد خبر : ۲۹,۷۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید