به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت نفت خام آمریکا به ۲۰ دلار تولیدکنندگان را وادار به کاهش تولید می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد(ایفنا) -بانک سیتی گروپ پیش بینی کرد قیمت نفت آمریکا در صورت تکمیل شدن ظرفیت تانکرهای ذخیره نفت خام و عدم کاهش تولید موثر ممکن است تا ۲۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد تا تولیدکنندگان به کاهش تولید مجبور شوند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، بانک سیتی گروپ در گزارشی اعلام کرد در صورتی‌که عرضه از ظرفیت ذخیره‌سازی پیشی بگیرد، قیمت‌ها باید به اندازه کافی کاهش یابد تا برخی از تولیدات به توقف مجبور شوند. این سناریو به نظر می‌رسد که در نیمه نخست امسال مورد امتحان قرار گیرد. این امر نیازمند کاهش وست‌تگزاس اینترمدیت، شاخص نفتی آمریکا از 37 دلار در حال حاضر به 20 دلار است. نفت برنت نیز نیازمند کاهش به حدود 30 دلار است.

به گزارش بلومبرگ، بازارهای جهانی نفت در نتیجه افزایش تولید نفت آمریکا و عدم کاهش تولید اوپک با مازاد عرضه مواجه‌اند. نفت برنت و نفت خام آمریکا به کمترین رقم در 6 سال گذشته سقوط کرده‌اند و با توجه به افزایش صادرات نفت ایران با لغو تحریم‌ها، بانک سیتی گروپ فشارهای بیشتری بر قیمت نفت در سال آینده را پیش‌بینی می‌کند.

«اد مورس» مدیرعامل شعبه نیویورک سیتی گروپ در این گزارش گفت: «بازار کنونی اشباع شده در حال حاضر با بازگشت قریب‌الوقوع نفت ایران و محدودیت ظرفیت ذخیره‌سازی در خشکی مواجه است که در نیمه نخست سال آینده تجربه خواهد شد

مورس افزود: در اوایل ژانویه تحریم های ایران برداشته خواهد شد. به نظر می‌رسد «ایران بسیار زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، به بازار بازخواهد گشت. نفت ایران در زمان اوج تقاضا در زمستان و حتی پیش از آن به بازار می‌رسد

این بانک پیش‌بینی خود برای متوسط قیمت در سال 2016 برابر با 51 دلار برای برنت و 48 دلار برای وی‌تی‌آی را تغییر نداد. هنوز پتانسیل افزایش برای قیمت‌ها وجود دارد چراکه مازاد جهانی برابر با حدود یک درصد عرضه جهانی است که نسبت به استانداردهای قدیمی خیلی زیاد نیست.

منبع: فارس

 

۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۱۰۳
کد خبر : ۲۹,۷۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید