به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چهار چالش اصلی چین در سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بازار سهام چین در نیمه اول امسال بعد از صعود قابل توجه رو به رکود گذاشت. در حال حاضر وضعیت این بازار ثابت است اما عوامل رکود آن که نگرانی افت اقتصادی چین بوده، همچنان به قوت خود باقی است. ضمن اینکه آهنگ نگرانی افت اقتصادی چین بلندتر نیز شده است. رسیدن به رقم تعیین شده 7 درصد رشد اقتصادی چین در سال جاری هنوز با شک و تردید همراه است، هرچند آمار رسمی رسیدن به این رقم را تایید می کنند. مسئله دیگر پول چین و مسائل مربوط به آن است. چین در سال آینده با چهار چالش اساسی مواجه است:

1-نرخ رشد اقتصادی

خیلی وقت است که دوره نرخ بالای رشد برای اقتصاد چین به سر آمده. کارشناسان نرخ رشد اقتصادی این کشور را برای امسال 6.8 درصد و برای سال آینده 6.5 درصد تخمین زده اند. هرچند در کل آمار اقتصادی در چین رضایت بخش است و کارشناسان معتقدند رقم رشد 6.5 درصد تا پنج سال آینده برای رسیدن چین به هدف خود یعنی اقتصاد 12 تریلیون دلاری در سال 2020 کافی است.

2-نرخ بهره

پکن در راستای کاستن از نگرانیهای افت رشد اقتصادی اقداماتی انجام داد که از جمله آن پایین آوردن چندباره نرخ بهره بود که نتیجه آن پایین آمدن نقدینگی بانکها جهت تشویق وام دهی و تسریع پروژه های زیربنایی بود. همچنین کاهش نرخ ارز توسط دولت رشد صادرات را در پی داشت. دولت چین در مارچ آینده اجلاس مهمی جهت بررسی این موارد برگزار خواهد کرد. طبق نظر کارشناسان دولت چین هنوز هم می تواند کاهش بیشتری در نرخ بهره بانکی در سال آتی داشته باشد.

3-بازگشت آرامش بازار چین

درحالیکه بخش عمده بازار چین تحت سلطه سرمایه گذاران داخلی است اما پکن درصدد تشویق مشارکتهای خارجی است که نوسانات اخیر این امر را با مشکل همراه کرده است. دولت چین قدمهایی برای رفع این نوسانات در بازار برداشته است و از ژانویه این اقدامات را عملی خواهد کرد. ضمن اینکه برنامه های برای ادغام بازار سهام هنگ کنگ و شنزن در سال آینده دارد. کارشناسان می گویند چین می بایست اعتماد مجدد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به دست بیاورد.

4-ارزش یوان

ارزش یوان طی امسال نزدیک به 5 درصد در برابر دلار افت داشت و کارشناسان معتقدند با توجه به افت بازار و کاهش رشد اقتصای، ارزش یوان کاهش بیشتری در برابر دلار را تجربه خواهد کرد. چین تلاش فراوانی در بین المللی کردن ارز خود انجام داد و صندوق بین المللی پول در نهایت یوان را در سبد ارزی خود قرار داد که این قانون از اکتبر سال آینده اجرا خواهد شد. به این ترتیب این ارز در مرکز توجه بیشتری قرار گرفته و دولت چین باید مراقب نرخ ارز خود نه تنها در برابر دلار بلکه در برابر سایر ارزهای بین المللی نیز باشد.

منبع: CNN

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۹ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۱,۳۱۴
کد خبر : ۲۹,۷۹۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید