به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دولت یازدهم دولت «رکود، خاموشی اقتصاد و بی‌توجهی» است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به وجود مشکلات شدید اقتصادی، هیچ عنوانی جز دولت رکود، خاموشی اقتصاد و بی‌توجهی برای دولت کنونی نمی‌توان گذاشت.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به رکود موجود در کشور اظهار داشت: دولت یازدهم متأسفانه در حل مشکلات اقتصادی مردم نه تنها موفق نبوده، بلکه هیچ گامی هم برنداشته است.

وی افزود: در حال حاضر روز به روز شاهد مشکلات جدی اقتصادی مردم هستیم، به گونه‌ای که تعطیلی صنایع، تعدیل نیرو و عدم داشتن تولید و سرمایه در بخش صنایع به یک مسئله جدی و مشکل برای کشور تبدیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دولت از پایین‌آمدن نرخ تورم سخن گفته، ولی تاکنون این مسئله هیچ خروجی برای مردم نداشته است. اگر تورم پایین آمده، پس چرا چرخه اقتصادی مردم نمی‌چرخد، یا در بحث صنایع چرا تولیدی وجود ندارد؟ چرا روز به روز شاهد تعطیلی کارخانه‌ها یا ندادن حقوق به کارگران آن هستیم.

آصفری با ابراز تأسف از بروز و ظهور مشکلات اقتصادی ناشی از رکود تأکید کرد: در بحث مالیات، امروز تمام اقتصاددانان به این مسئله اعتقاد دارند که اگر در زمان تحریم و رکود که دولت باید توجه جدی داشته باشد، به جای اینکه بخواهد مالیات را افزایش دهد، پایه‌های مالیاتی را افزایش دهد (یعنی به دنبال افرادی باشد که در پی فرار مالیاتی هستند نه اینکه افرادی که در حال پرداخت مالیات هستند را بی‌اعتماد و بی‌انگیزه کند.)

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فشار اقتصادی بر گرده مردم سبب می‌شود که مشکلات جدی برای تولیدکنندگان به وجود آید، عنوان کرد: امروز متأسفانه دولت در بحث مالیات، به بخشی از فعالان اقتصادی که درآمدهای میلیاردی صرف مدت سه سال داشتند هیچ توجهی نکرده و می‌بینیم که دولت هیچ برنامه‌ای برای دریافت مالیات از آنها نداشته است و صرفاً سعی کرده مالیات مالیات‌دهندگان را افزایش دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه دولت یازدهم در عرصه اقتصاد نتوانست هیچ گامی بردارد، تصریح کرد: دولت با بی‌توجهی خود حتی نتوانست یک روزنه امیدی را برای مردم در جهت آینده خود فراهم کند که از این طریق تولیدکننده ببیند که مسیر و ریلی وجود دارد.

آصفری متذکر شد: بی‌توجهی دولت به بخش‌های اقتصاد و تولید سبب شده که یک دلسردی در تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به وجود آمده و سرمایه‌های خود را در چرخه اقتصادی وارد نکنند. آنها امروز منتظر هستند تا ببینند برنامه دولت برای تولید و خروج از رکود چیست؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: امروز بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌‌اند؛ به گونه‌ای که پول‌های مردم را جمع‌آوری کرده و به برج‌های بلند تبدیل می‌کنند.  دولت به جای اینکه این پول‌ها را خارج کرده و در چرخه تولید و دراختیار تولیدکنندگان قرار دهد، متأسفانه می‌بینیم که این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

وی با انتقاد از وجود مشکلات در حوزه تولید کشور تأکید کرد: این ناامیدی که در بحث اقتصادی به ویژه برای فعالان اقتصاد پیش آمده، به سبب بی‌تدبیری دولت یازدهم و نداشتن برنامه برای بحث‌های تولیدکنندگان است. امروز بسیاری از تولیدکنندگان طلبکاران دولت هستند.

آصفری، دولت فعلی را دولت رکود، خاموشی اقتصاد و بی‌توجهی عنوان کرد و گفت: برای دولت یازدهم هیچ عنوانی جز عناوین فوق نمی‌توان نامگذاری کرد و علت اصلی آن این است که دولت در زمینه اقتصادی وقت نگذاشته و به دنبال برنامه برای حل مشکلات آن نیست. دولت متأسفانه استعداد اقتصادی ندارد و در سطح جامعه نمی‌آید تا ببیند مشکلات اقتصادی مردم چیست.

این نماینده در خاتمه مطرح کرد: با حذف یارانه‌های مردم، نمی‌شود مسائل اقتصادی مردم را حل کرد. در حذف یارانه بخشی از مردم را که حذف کرده‌اند سؤال مطرح است و اینکه چرا این مقدار را در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌دهند تا حداقل شاهد یک روزنه کوچک و برون‌رفتی برای حل وضع موجود اقتصادی باشیم.

منبع: فارس

۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۳۲۱
کد خبر : ۲۹,۷۹۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید