به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استراتژی پیچیده عربستان برای بازارنفت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- قیمت نفت از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ با سقوط مواجه شده است و این حرکت شدید به سمت پایین در بازارهای جهانی ادامه دارد و پیش بینی می شود دست کم تا ۴-۵ سال دیگر ادامه داشته باشد. این سقوط چگونه ممکن شد؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، "دکتر مهدی عسلی" از اقتصاددانان ورزیده ایرانی که هم‌اکنون در مقام مدیریت مجامع اوپک در ایران فعالیت دارد می‌گوید عربستان بازی پیچیده‌ای را دنبال کرد تا بازار را به این وضع برساند و همچنین عرضه نامتعارف نفت امریکا را نیز در این وضع موثر می‌داند. او در یک نشست تخصصی در موسسه نیاوران گفت: عربستان استراتژی پیچیده‌ای را در بازار نفت دنبال کرده است و با توجه به انباشت نفت خام و فرآورده، این توانایی را دارد که قیمت‌ها را به هر نحوی که بخواهد تحت تاثیر قرار دهد. این کشور از مجموع هفت میلیون بشکه نفت خام خود در روز، تنها برای دو میلیون بشکه بازاریابی می‌کند و بقیه را در پالایشگاه‌های دیگر کشورها، که خود در آن سهام دارد، تبدیل به فرآورده‌های نفتی کرده و به فروش می‌رساند.
عسلی، استراتژی عرضه و همچنین پیش‌بینی میزان عرضه نفت نامتعارف امریکا را مبحث اساسی در بازارهای نفت برشمرد و ادامه داد: پیش‌بینی اوپک در افزایش تولید نفت خام این است که تا سه سال آینده عرضه بیش از تقاضا خواهد بود. همچنین پیش‌بینی آژانس اطلاعات انرژی امریکا آن است که تولید نفت غیرمتعارف در حدود سال ۲۰۲۰ به حداکثر خود خواهد رسید و اگر این اتفاق بیفتد بعد از ان اوپک خواهد توانست سهمش را در بازار نفت بدون کاهش قیمت‌ها افزایش دهد و افزود: پیش‌بینی ما این است که تا سه سال آینده عرضه کم و بیش، از تقاضا بیشتر خواهد بود.

منبع: اکونیوز

 

۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۲۸۰
کد خبر : ۲۹,۷۹۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید