به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهره مالکانه در بودجه سال آینده 10 تا 20 درصد پیش‌بینی شد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- دولت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن را برای سال آینده در بودجه 1395 بین 10 تا 20 درصد بر اساس فرآوری مواد پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس تبصره هفته لایحه بودجه سال 1395، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج کننده سنگ آهن که پروانه بهره‌برداری آن‌ها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت‌های تابعه آن است، ولی فاقد قرار‌داد با سازمان مذکور و شرکت‌های تابعه هستند موظفند بابت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق در سال 1395، 20 درصد مبلغ فروش محصولات خود را به حساب درآمد عمومی ردیف مربوطه این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند.

بر اساس پیش‌بینی دولت در صورتی که سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید باشد، حق انتفاع به صورت پلکانی و به شرح زیر پرداخت می‌شود:

- فروش محصول به صورت سنگ آهن خام و دانه‌بندی شده معادل 20 درصد از مبلغ فروش

- فروش محصول به صورت افشرده (کنستانتره) افشرده‌های تحویلی برای گندله‌سازی برای شرکت و افشرده‌فروشی به خارج از شرکت معادل 16.5 درصد از مبلغ فروش.

- فروش محصول به صورت گندله معادل 13 درصد از مبلغ فروش افشرده.

- فروش محصول به صورت آهن اسفنجی معادل 10 درصد از مبلغ فروش افشرده

موارد فوق صرفا به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که زنجیره ارزش را در داخل مجموعه همان شرکت انجام دهند، در صورتی که شرکت‌های موضوع این جزء، با رعایت قانون تجارت از محل سود خود اقدام به سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی پایین‌دستی کنند، به میزان 10 درصد از سرمایه‌گذاری صورت گرفته از محل سود به عنوان حق انتفاع بهره‌برداری محاسبه می‌شود.

مالیات بر درآمد سال 1395 هر یک از معادل موضوع این جز به حساب خزانه معین محل استقرار معدن واریز می‌شود.

منبع: ایسنا

۲۸ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۵۱۹
کد خبر : ۳۰,۴۴۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید