به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک مرکزی کره جنوبی تحریم ها علیه ایران رالغو کرد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بانک مرکزی کره جنوبی روز یکشنبه با صدور بیانیه مهمی از لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران خبر داد و وزارت تجارت این کشور نیز گفت که به زودی این کار را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، دربیانیه این بانک تصریح شده که سامانه محدودیت تعاملات و دادو ستدهای بانکی را که از سال 2010 میلادی توسط این کشور برقرار شده بود، اکنون حذف کرده و دیگر مانع بانکی میان دو کشور وجود نخواهد داشت.
انتشار این بیانیه در حالی صورت می گیرد که وزارت تجارت کره جنوبی نیز امروز اعلام کرده است با اجرای برجام، تمامی سامانه های محدود کننده را که نیاز به مصوبات سختی داشت، فورا لغو خواهد کرد.
یکی ازمهمترین آنها سامانه تصویبی ومحدود کننده ای بود که ازپنج سال پیش بانک مرکزی کره اعمال کرده بود که دربیانیه خود لغو آن مورد تایید قرار گرفت.
یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی درگزارشی اعلام کرد که دولت این کشور پس از اعلام اجرای برجام، بیانیه ای را منتشر کرده و در آن به وزارتخانه های مربوطه دستور داده است هر محدودیتی در ارتباط با تجارت با ایران را لغو کنند.
وزارت تجارت کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که بی درنگ تمامی تحریم های مربوط به تجارت نفت، پتروشیمی، خودرو و اقلام دیگر در ارتباط با ایران را لغو می کند.
این وزارتخانه تاکید کرده که با توجه به این توافق تاریخی دستور داده شده است همه موانع مبادلات تجاری باایران برطرف گردد.
وزارت تجارت این کشور در بیانیه خود خاطرنشان کرده است که ماه دسامبر امسال کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کره برگزار خواهد شد که از اهم اهداف آن بررسی همه راهکارها برای گسترش همکاری دو کشور است.
این کمیسیون آخرین بار میان دو کشور در سال 2006 میلادی برگزار شده بود.
این وزارتخانه پیش بینی کرده است که ارزش مبادلات تجاری دو کشور که اکنون بیشتر از 6 میلیارد دلار در سال است بار دیگر مانند قبل از سال 2011 میلادی به مرز 17 میلیارد دلار افزایش یابد.
با این وصف به دلیل محدودیت هایی که در معاملات دلاری با شرکت های ایرانی وجود دارد قرار است از ارز ملی برای این معاملات استفاده شود.
وزارت خارجه کره جنوبی قبل از این با انتشار بیانیه ای از توافق برجام استقبال کرده و افزوده بود همکاری با ایران را به شکل متقابل و با قدرت دنبال خواهد کرد.
شنبه شب با انتشارگزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
برای اعلام این رخداد بزرگ جهانی و ثبت آن در تاریخ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وین رفتند.
منبع: ایرنا

۲۸ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۰۱۸
کد خبر : ۳۰,۴۵۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید