به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قرارداد فولادی ایران و هند در هاله ای از ابهام

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بنا بر گزارش رویترز بزرگترین معامله صادراتی فولاد هند که سال 2014 با ایران بسته شد دچار چالش شده است. این قرارداد به ایران اجازه می داد بدون سرپیچی از تحریم های غرب که حال به پایان رسیده، از هند فولاد بخرد. حال مشاهده می شود که از پاییز گذشته شرکت هندی به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و پولی پرداخت نشده است. به گزارش ایفنا،  این امر نشان می دهد که با فراهم شدن گزینه های بیشتر برای روابط تجاری ایران و بستن قراردادهای بهتر، مواضع خود را می تواند تغییر دهد.

این معامله با هند از سپتامبر دچار مشکل شد. آن زمان تهران بدهی 4.5 میلیارد روپیه ای ( 66.73 میلیون دلاری) فولاد صادر شده توسط شرکت اس تی سی هند را نپرداخت. این شرکت هندی قرار بود در سال اول قرارداد یک میلیون تن فولاد به ایران صادر کند و این رقم در کل سه سال قرار داد به 2.5 میلیون تن ورق برسد. ولی تا سپتامبر سال گذشته این شرکت تنها 450 هزار تن فولاد به ایران صادر کرد.

اس تی سی اظهار داشت علت صادرات پایین تر از قرارداد میزان موجودی و تقاضای ایران بوده به همین دلیل کمتر از قرارداد صادر کرده است. از طرفی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به شرکت دولتی اس تی سی هند شکایت کرده که فولاد صادر شده به صورت نامنظم و خیلی پایین تر از قرارداد 2.5 میلیارد دلاری بوده است. در این نامه همچنین قید کرده که اگر اس تی سی حمل منظم فولاد به ایران را به سرعت از سر نگیرد ترجیح می دهد با اِسار استیل هند مستقیما وارد معامله شود  که به اس تی سی برای صادرات به ایران عرضه می کرده است. طرف ایرانی به طرف هندی اخطار جدی داده که اگر حمل فولاد منظم تر و با انعطاف پذیری بیشتری صورت نگیرد باید این اجازه را بدهد که قرارداد مستقیما با عرضه کننده اولیه تداوم داشته باشد.

منبع: reuters

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۸ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۹۱۹
کد خبر : ۳۰,۴۶۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید