به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بررسی پیشنهاد بانک مشترک با ایران در بانک مرکزی روسیه

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه از علاقه ایران برای گشایش بانک‌های مشترک با روسیه و پرداخت پول مبادلات به روبل و ریال ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری "آر بی تی اچ" روسیه به نقل از مهدی سنایی نوشت: تهران منتظر پاسخ بانک مرکزی روسیه به پیشنهادهای گشایش بانک‌های مشترک برای پرداخت پول مبادلات به ارزهای ملی دو کشور است.

سفیر ایران در روسیه در پست ارسال شده در وبلاگ لایوژورنال، با اشاره به علاقمندی کشورش برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و بانکی دو جانبه با مسکو و گشایش حساب‌ها و بانک‌های مشترک برای پرداخت پول مبادلات به روبل و ریال، ابراز امیدواری کرد بانک مرکزی روسیه در پاسخ به پیشنهادات ایران اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، پیش از این ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی از تکمیل مقدمات تأسیس حساب مشترک با روسیه برای تسهیل تجارت دو کشور با ارز رسمی‌شان خبر داده بود. همچنین اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق تجاری ایران-روسیه نیز در خصوص عملی شدن تجارت این دو کشور به ارز رسمی‌شان اظهار کرده بود: تاسیس بانکی مشترک می‌تواند به سلطه ارز غربی در معاملات دوجانبه پایان بخشیده و در نهایت به گشایش فصل جدیدی در روابط تجاری تهران و روسیه بیانجامد.

یک مقام بانک مرکزی روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه ایران می‌تواند به توسعه همکاری میان دو کشور در صنایع انرژی، کشاورزی و دفاعی و سایر بخشها کمک کند و از سوی دیگر تاثیر مثبتی بر اقتصادهای هر دو کشور داشته باشد.

منبع: ایسنا

۳۰ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۲۸۷
کد خبر : ۳۰,۵۰۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید