به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گشایش خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپنی ها برای ایران

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- اولین موافقتنامه همکاریهای اقتصادی ایران و ژاپن با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر امور خارجه ژاپن امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  علی طیب نیا  که به منظور امضای موافقتنامه دوجانبه حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن در قالب سفری سه روزه در توکیو به سر می برد، اظهار داشت: موافقتنامه دوجانبه حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن برای اولین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بین دو کشور  امضا شد.

وی،  گفت وگوهای انجام شده بین ایران و ژاپن را طی این سفر مثبت ارزیابی کرد و پیرامون آن گفت: ما امروز موافقت نامه های همکاری های سرمایه گذاری را که در واقع چارچوبی برای حمایت و تسهیل دوجانبه سرمایه گذاری است،  امضا کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک نیز بتوانیم در خصوص موافقت نامه های پایه ای در حوزه همکاری های گمرک و مالیاتی به توافق برسیم.

طیب نیا  در این دیدار با اشاره به زمینه های تاریخی روابط بین دو کشور گفت: سابقه روابط  بین ایران و ژاپن بسیار طولانی است و با توجه به نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای زمینه توسعه روابط بیش از پیش فراهم شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه گفت: دو سال پیش و در پی دیدار رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن در مقر سازمان ملل فصل جدیدی از روابط بین ایران وژاپن آغاز شد.

طیب نیا  سفر چند هیات بلند پایه ژاپنی طی دو سال گذشته به ایران را زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی و مالی بین شرکتهای ایرانی و ژاپنی برشمرد و گفت: از گذشته روابط بسیار خوبی بین شرکتهای ژاپنی و بخش خصوصی و دولتی ایران وجود داشته و از سال گذشته نیز ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و سازمان تجارت خارجی  ژاپن  (جترو) دور جدیدی از همکاری های دوجانبه را آغاز کرده اند.

همچنین وزار اقتصاد کشورمان در راستای  تامین مالی  پروژه های کشورمان و توسعه ظرفیت سرمایه گذاری خارجی، عصر امروز برای ایجاد خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری با «هایر شی»  وزیر اقتصاد تجارت و صنعت ژاپن به توافق رسید.

در این دیدار طرفین با تاکید بر وجود زمینه های فراوان مشترک برای همکاری های اقتصادی و صنعتی بر اراده تهران – توکیو برای توسعه روابط تاکید کردند.

در ادامه این دیدار وزیر اقتصاد کشورمان تاکید کرد: ما برای حضور سرمایه گذاران ژاپنی برنامه داریم و می توانیم در فضای مبتنی بر اعتماد متقابل، گام های بلندی برای شکل گیری روابطی راهبردی میان دو کشور برداریم.

منبع: مهر

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۱۸۵
کد خبر : ۳۰,۸۶۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید