به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قرارداد عرضه ورق تخت هند به ایران فسخ می شود؟؟؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- انتظار می رود شایعه فسخ قرارداد عرضه ورق تخت هند به ایران به زودی به حقیقت بپیوندد  چرا که طرف ایرانی اخیرا نحوه پرداخت پول نفت صادراتی برای قراردادهای جدید و قدیمی را تغییر داده است.

به گزارش ایفنا، سال 2014 ایران قراردادی با شرکت اس تی سی هند بست  که بخشی از بدهی های نفتی هند به ایران را با صادرات فولاد با ارزشی معادل 2.5 میلیارد دلار برای عرضه 2.5 میلیون تن ورق تخت جبران کند. این معامله تحریم ها را نقض نمی کرد چون هند 45 درصد پول نفت خریداری شده از ایران را به روپیه به ایران می داد که برای واردات کالا ازجمله فولاد به کار رود. 55 درصد باقیمانده نیز قرار بود پس از اجازه غرب در دسترس ایران قرار گیرد.

ماه گذشته طرف ایرانی اعلام کرد که عرضه ورق تخت از جانب طرف هندی منظم نیست و در حالی که هند باید در سال اول قرار داد یک میلیون تن ورق تخت به ایران می داد تا سپتامبر 2015 تنها 450 هزار تن داده بود. ایران هم پس از توافق هسته ای و لغو تحریم ها هند را تحدید کرده که قرارداد را فسخ می کند. اخیرا ایران اعلام کرده که نحوه پرداخت قبلی نیز دیگر سندیت ندارد و هند باید بدهی نفتی 6 میلیارد یورویی خود را تا 6 ماه تصفیه کند. شاید علت دیگر عدم تمایل ایران به ادامه این قرارداد عدم مطابقت کیفیت ورق تخت هندی با استانداردهای ایران باشد. حال ایران به دنبال جایگزینی برای ورق تخت هند است و فولادسازان داخلی سعی دارند این کمبود را جبران کنند.

منبع: metalexpert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۴۷۶
کد خبر : ۳۱,۰۷۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید