به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برجام 2 باید برجام اقتصادی باشد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برجام دو باید برجام داخلی و مبتنی بر اقتصاد و توسعه داخلی باشد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به صحبت‌های اخیر در مجمع عمومی بانک مرکزی گفت: رئیس جمهور اخیرا از برجام دو سخن گفت که بعد از برجام یک باید با همکاری همه قوا، نهادها و آحاد مردم به سرانجام برسد و قطعا این برجام برای توسعه کشور در شرایط پساتحریم ضروری است.

وی افزود: عده‌ای به دنبال کم اهمیت جلوه دادن و از بین بردن برجام یک هستند و می‌خواهند با اتکا به برخی از مشکلات اقتصادی موفقیت دولت در همکاری با کشورهای جهان برای دستیابی به حقوق هسته‌ای و تعامل سازنده سیاسی و اقتصادی را نقض کنند و دولت باید هر چه سریعتر با سیاست‌های درست و اصولی خود و رونق اقتصادی این موضوع را خنثی کند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت دولت در سال‌های اخیر کنترل تورم بوده و دیروز رئیس جمهور از حفظ پایه پولی و ممانعت از افزایش آن سخن گفت که این موضوع در عمل نیز اتفاق افتاد و دولت توانست تورم را با حفظ پایه پولی و سایر سیاست‌ها کنترل کند اما امروز باید بیش از تورم به موضوع رکود توجه شود و کنترل تورم در شرایطی که اشتغال، تولید، واردات و صادرات و کشاورزی در رکود باشد در دراز مدت نمی‌تواند رضایت جامعه را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت در کنار تورم باید به موضوع رکود توجه کند و ضمن حفظ تورم می‌تواند برخی از کالاهای اساسی را با سیاست‌های انقباظی و ضد تورمی برای رضایت جامعه کنترل کند و رکود را با آثار تورمی احتمالی‌اش مورد توجه قرار دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان تاکید کرد: ایجاد اشتغال حدود 800 هزار نفری در برنامه ششم و در طول سالهای اجرای برنامه و هم‌چنین توسعه اقتصادی و حمایت از تولید مولد باید در برنامه‌های دولت قرار گیرد و قطعا بانک مرکزی با سیاست‌های خود در این مسیر موثر و کمک حال خواهد بود.

منبع: ایسنا

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۴۲۵
کد خبر : ۳۱,۰۸۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید