به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دولت دست از سر بازار خودرو بردارد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- کارشناسان معتقدند که در شرایط فعلی بازار خودرو نیاز به کاهش قیمت دارد.

به گزارش خبرگراری اقتصادایران، هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز و جان گرفتن سفرهای نوروزی برخی از مردم ناچاراً با مراجعه به بازار خودرو سعی بر خرید خودرو داشتند؛ البته در سالهای گذشته با رشد تقاضا در بازار،خودروسازها هم ساز قیمت ها را کوک می کردند تا به کمک بازار بیایند اما امسال با وجود رکود چند ماه بر بازار خودرو و کمک وام 25 میلیونی برای به چرخش درآوردن چرخ این صنعت شاید اوضاع کمی متفاوت باشد.

افزایش قیمت خودرو اشتباه بزرگی است
سید عنایت الله هاشمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:در شرایط فعلی بازار خودرو نیاز به کاهش قیمت دارد.
وی با اشاره به اینکه دولت با ارائه تسهیلات 250 میلیون ریالی کمک بزرگی به خودروسازان کشور کرد،افزود:بحث اینکه تولید فعلی خودروسازان با زیان فراوان همراه است از سو مدیریت آنها ناشی می شود.
هاشمی با اشاره به اینکه حمایت دولت در افزایش قیمت خودرو دخیل است گفت: اگر دولت از حمایت این صنعت دست بردارد و تعرفه واردات خودروها را کاهش دهد مسلما این امر به خودی خود موجب کاهش قیمت خودروهای داخلی می شود.

بعید است شورای رقابت به صورت چراغ خاموش عمل کند 
در همین راستا محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیری قطعه سازان گفت: افزایش قیمت خودرو در گرو کسب مجوز از شورای رقابت خواهد بود و بعید است که خودروسازان بصورت چراغ خاموش برنامه ای برای افزایش قیمت داشته باشند.
وی با بیان اینکه تفاوت قیمت بین بازار و  کارخانه به دلیل قیمت گذاری آن است افزود: چنانچه دولت قیمت گذاری را به بازار واگذار نکند مسلما این تفاوت قیمت وجود خواهد داشت و همین امر موجب ایجاد رانت برای دلالان می شود.
نجفی منش در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات با زیان بالایی در حال تولید محصول هستند در صورتی که پای دولت در قیمت گذاری در میان نباشد مسلما مشکلات این صنعت مرتفع خواهد شد.

افزایش قیمت خودروی داخلی ،یعنی خود کشی
مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای  اسلامی نیز  در خصوص برخی زمزمه ها برای افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت : اگر اعتقادمان کاهش تورم  است آن هم  در شرایطی که کشور در رکود محض به سر می برد افزایش قیمت خودروی داخلی خنده دار ترین حرفی است که می توان  زد، که ما به آن عادت داریم .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  افزود :البته  این حرف های خنده دار، رنگ و بوی جدی به خود می گیرد و جای بسی تامل است.
وی در ادامه گفت :در شرایطی که خودروسازان خودروهایشان را در انبارها نگه داشتند! در خواست افزایش قیمت در صحنه رقابت بنگاهی،  تعبیر به خود زنی است و اسمش خودکشی است چرا که همین اندک فروش خودرو ساز ها نیز رو به انزال می رود.
وی در خصوص تعرفه واردات  خودروهای وارداتی نیز گفت :کاهش تعرفه واردات خودرو بطورحتم تولید داخل  را رونق  می دهد به شرطی که تصمیم گیری مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

منبع: اکونیوز

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۳۱,۱۲۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید