به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

غول های فولادی اروپا و چالش بزرگ واردات در سال 2016

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- با این که برآورد شده مصرف فولاد در اروپا امسال در بخش ساخت و ساز و خودروسازی بهبود یابد و در نتیجه موجب رشد 2 تا 2.2 درصد مصرف فولاد اروپا شود ولی فولادسازان بزرگ اروپایی معتقدند بازار به دلیل فشارهای وارده از بازار واردات در رکود خواهد بود.

به گزارش ایفنا، در این بین کارخانه آرسلورمیتال برآورد کرده قیمت فولاد در اروپا امسال به روند نزولی ادامه دهد چون واردات رو به بالاست. از این رو بهبود تقاضا کمکی به افزایش سوددهی آن ها نخواهد کرد. کارخانه وواستالپاین نیز علی رغم این که از افت قیمت های فولاد چندان آسیب ندیده ولی از روند نزولی بازار فولاد اروپا ابراز نگرانی کرده چرا که فشارها از جانب واردات ادامه دارد، مازاد عرضه چشمگیر است  و در کل شرایط بازارهای فولاد دنیا ثبات ندارد. این کارخانه سعی کرده با تقسیم سرمایه در سایر صنایع جلوی آسیب های وارده از رکود بازار فولاد را بگیرد.

از این رو می بینیم که سال 2016 ریسک های بیشتری برای فولادسازان اروپایی به همراه خواهد داشت و مهمترین حرکت مقابله با واردات بی رویه است. لازم است فولادسازان اروپایی اقداماتی برای مبارزه با این چالش داشته باشند از جمله تاکید بیشتر بر صنایع وابسته به فولاد  و مشارکت و همکاری بیشتر.

منبع: metalexpert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۷۶۴
کد خبر : ۳۱,۱۲۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید